Producent gier spółka City Interactive, który niebawem rozpoczyna publiczną ofertę akcji, dzięki pieniądzom z giełdy chce umocnić pozycję w segmencie value, czyli skierowanym do masowego odbiorcy detalicznego, dla którego oprócz jakości, istotna jest cena.
"W chwili obecnej w segmencie value mamy wiodącą pozycję na
polskim rynku gier i znaczącą pozycję na rynku europejskim. W segmencie value mamy potencjał być największym producentem gier komputerowych w Europie Środkowo-Wschodniej i liczącym się graczem na rynku światowym" - mówi prezes spółki Marek Tymiński.
City Interactive szacuje, że przy założeniu, iż w publicznej ofercie zostaną objęte wszystkie akcje serii C, a także cena emisyjna będzie równa cenie maksymalnej, czyli 12 zł za akcję, wpływy pieniężne netto wyniosą około 28,6 mln zł.
Głównym obszarem działalności City Interactive jest tworzenie i wydawanie szerokiej oferty asortymentowej gier komputerowych, obejmującej różnorodne ich gatunki. Spółka zajmuje się tworzeniem gier własnych oraz pozyskiwaniem licencji na rozpowszechnianie gier innych producentów, wydawaniem gier własnych oraz innych producentów oraz sprzedażą gier własnych i licencjonowanych.
Portfolio spółki zawiera kilkadziesiąt gier komputerowych. Gry produkowane przez spółkę są sprzedawane przez kilkudziesięciu dystrybutorów w ponad 40 krajach.
Jeden z głównych celów emisyjnych spółki to rozbudowa działu gier, na co firma chce przeznaczyć około 11,6 mln zł. Planowane jest zwiększenie zatrudnienia w Polsce i za granicą oraz zakup technologii.
Około 4 mln zł spółka przeznaczy na rozwój międzynarodowej sieci dystrybucji, przez tworzenie spółek zależnych za granicą i wejście na nowe rynki w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej, Południowej i Azji.
_ City Interactive chce także rozwinąć działalność wydawniczą, planuje m.in. zakup licencji na gry komputerowe i konsolowe. Na ten cel emisyjny spółka przeznaczy około 5 mln zł. _City Interactive nie wyklucza także akwizycji mniejszych spółek, które będą wspierać realizację wymienionych wcześniej celów emisyjnych. Na ten cel może wydać około 8 mln zł.
W 2006 roku spółka miała 1,75 mln zł zysku netto, 2,43 mln zł zysku operacyjnego i 8,98 mln zł przychodów, rok wcześniej odpowiednio: 1,7 mln zł, 2,1 mln zł i 5,94 mln zł.
W pierwszym półroczu 2007 r. City Interactive wypracowało 1,4 mln zł zysku netto, 1,85 mln zł zysku operacyjnego, 2,4 mln zł EBITDA i 6,1 mln zł przychodów. W całym 2007 r. spółka prognozuje uzyskanie 3,29 mln zł zysku netto, 6,23 mln zł EBITDA i 17,13 mln zł przychodów.
Dyrektor finansowy City Interactive Krzysztof Bujak poinformował, że w 2008 roku, nie będzie raczej możliwe utrzymanie dotychczasowej trzycyfrowej dynamiki poprawy wyników, m.in. dla tego, że zrealizowanie w 2007 r. przejęcie wydzielonej części spółki Onimedia, spowoduje wysoki efekt bazy, więc dynamika powinna być raczej dwucyfrowa. Zapewnił także, że plany na
przyszły rok zakładają utrzymanie wysokiej rentowności spółki.