*Spółka Dominium, właściciel sieci pizzerii Dominium Pizza, która zamierza przeprowadzić ofertę pierwotną na GPW w II połowie 2009 roku lub na początku następnego roku, chce pozyskać z emisji ponad 20 proc. nowych akcji kilkadziesiąt milionów złotych. *
Do końca 2009 roku sieć restauracji ma wzrosnąć o 30 lokali wobec 52 obecnie, a wkrótce spółka wprowadzi na rynek nową markę z segmentu casual dining, poinformowali w środę przedstawiciele Dominium.
- _ Nie mamy jeszcze ustalonej daty debiutu. To może być ostatni kwartał przyszłego roku, albo początek 2010 roku. To będzie emisja nowych akcji na poziomie powyżej 20% i liczymy na kilkadziesiąt milionów złotych z tej oferty _ - powiedział dziennikarzom Tomasz Plebaniak, założyciel i prezes Dominium SA.
Prezes zaznaczył, że w ciągu dwóch lat (2008-2009) spółka zamierza podwoić obroty i zwiększyć zyski tak, aby wartość firmy przed debiutem giełdowym znacząco wzrosła.
Zysk netto 2008 roku ma sięgnąć 6 mln zł, przy przychodach wysokości 70-80 mln zł, a w kolejnym roku wzrosnąć odpowiednio do ok. 10 mln zł i ok. 100 mln zł.
W marcu Dominium podpisało umowę inwestycyjną z BBI Capital Narodowym Funduszem Inwestycyjnym dotyczącą zakupu 12,50% akcji spółki za 5 mln zł. Dominium uzyskało także pożyczkę wysokości 6 mln zł, którą przeznaczy na rozwój sieci restauracji. BBI ma także doprowadzić do upublicznienia akcji Dominium.
- _ Te środki są wspomagające. Gros pieniędzy na rozwój sieci pochodzi z naszych bieżących przychodów _ - zaznaczył prezes. Dodał, że dalszy rozwój sieci będzie finansowany ze środków pozyskanych z oferty.
Dominium zamierza otworzyć 30 nowych lokali do końca 2009 roku, w tym co najmniej 10 w tym roku. Koszt uruchomienia jednej restauracji o powierzchni 150-200 m. kw. waha się od 300 do 500 tys. zł, a lokal staje się rentowny po 2-3 latach, choć pierwsze zyski niektóre restauracje generują już po pierwszym miesiącu działalności. Obecnie sieć obejmuje 52 lokale, w tym jeden w Rumunii.
Dominium zamierza także rozwijać sieć na rynkach zagranicznych. - _ Będziemy kontynuowali inwestycje na rynku rumuńskim. Aktualnie trwają też prace nad otwarciem lokalu w Irlandii, zawarliśmy już także umowy z centrami handlowymi, zlokalizowanymi w Wilnie i we Lwowie i w 2009 roku chcemy tam otworzyć restauracje _ - powiedział Plebaniak.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że według szacunków segment casual dining ma wzrosnąć o ponad 20% do 2011 roku, dlatego planują wprowadzenie na rynek nowej marki.
- _ To będzie marka w tym samym segmencie co Dominium Pizza, bo uważamy, że jest miejsce na rynku na nowy brand. Ten nowy kanał będzie wykorzystywany do dostaw pizzy _ - powiedział prezes, nie ujawniając szczegółów.
Dominium, spółka działająca od 1993 roku początkowo jako sieć pizzerii, a od 2001 roku jako sieć restauracji casual dining jest obecnie jedną z największych sieci restauracji tego typu w Polsce. W 2007 roku zysk netto Dominium wyniósł 2 mln zł, przy przychodach na poziomie 40 mln zł.