Eko Holding, sieć supermarketów i dystrybutor drogeryjny, planuje przeprowadzić ofertę publiczną i wejść na GPW w drugim kwartale 2008 roku. Środki z oferty spółka chce przeznaczyć głównie na przejęcia sieci supermarketów i dystrybutorów.
"Chcemy zadebiutować pod koniec drugiego kwartału przyszłego roku" - poinformował Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding.
Spółka nie chce jeszcze ujawnić jak duża będzie wartość oferty publicznej.
"Jesteśmy na etapie analizy przedemisyjnej. Trudno w tej chwili mówić o wielkości środków, które chcielibyśmy pozyskać" - powiedział prezes.
W ciągu 2,5 roku Eko chce zainwestować około 120 mln zł, głównie
na rozwój organiczny i przejęcia, remodelling sklepów, wsparcie rozwiązań informatycznych oraz rozwój bazy logistycznej. "Około 75-80 proc. środków na inwestycje będzie pochodzić z giełdy, pozostałe to środki własne" - powiedział Robert Orlicz, dyrektor finansowy spółki.
W handlu detalicznym spółka chce otwierać 20-30 sklepów rocznie w
systemie tradycyjnym, czyli poprzez przejęcia pojedynczych sklepów
i budowę nowych. Spółka chce też konsolidować mniejsze sieci sklepów działające na rynkach lokalnych oraz rozwijać się poprzez franczyzę.
"Od kilku miesięcy prowadzimy rozmowy z sieciami. Myślę, że w perspektywie kwartału pojawią się efekty" - powiedział prezes.
W segmencie dystrybucji artykułów drogeryjnych Eko chce działać w skali całego kraju. "Chcemy być liderem konsolidacji branży drogeryjnej, by w miarę szybko dystrybuować w skali całego kraju" - powiedział prezes. Spółka chce głównie konsolidować podmioty zajmujące się dystrybucją artykułów drogeryjnych. "Jeśli chodzi o dystrybucję, mamy doświadczenie w branży drogeryjnej, na tym chcemy się skupić" - powiedział prezes. Spółka nie wyklucza jednak zaangażowania się w dystrybucję artykułów spożywczych.
"Może to nastąpić poprzez przejęcie sieci detalicznej posiadającej dystrybucję, ale to nie jest celem samym w sobie" - powiedział Gradecki. Spółka planuje też działać w innych kanałach dystrybucji, m.in. dystrybuując w hotelach, restauracjach itp.
"Początkowo chcemy bazować na asortymencie drogeryjnym, potem
rozszerzając go o ofertę spożywczą, a myślę, że to jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo" - powiedział prezes.
Grupa Eko działa w segmencie detalicznym i dystrybucji chemii i kosmetyków.Handlem detalicznym zajmuje się Eko Holding. Obecnie sieć spółki liczy 190 sklepów o łącznej powierzchni 74 tys. m kw. Spółka
działa na terenie 7 województw, głównie na Dolnym Śląsku i
Opolszczyźnie. Działalność dystrybucyjną artykułów drogeryjnych prowadzi spółka Tarkon-Gradi. Dwa główne centra logistyczne znajdują się we
Wrocławiu i w Poznaniu. Łącznie spółka posiada 11 tys. m kw
powierzchni magazynowych.
W 2006 roku przychody Eko wyniosły 1,13 mld zł, a zysk netto 9,71 mln zł. Prognoza na 2007 rok zakłada osiągnięcie ponad 14 mln zł zysku
netto przy nieskonsolidowanych przychodach w wysokości 1,19 mld zł.W 2008 roku Eko prognozuje wypracowanie 20,32 mln zł zysku netto
przy skonsolidowanych przychodach na poziomie 1,31 mld zł.