Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Emisja Asseco Slovakia warta nawet 150 mln złotych

0
Podziel się:

Asseco Slovakia szacuje wpływy z emisji do 3,56 mln nowych akcji na od około 130 mln zł do około 150 mln zł netto. Oferta publiczna spółki skierowana jest do inwestorów instytucjonalnych.

Emisja Asseco Slovakia warta nawet 150 mln złotych
(PAP/ EPA)

Asseco Slovakia szacuje wpływy z emisji do 3,56 mln nowych akcji na od około 130 mln zł do około 150 mln zł netto. Koszty emisji wyniosą od 10,4 mln zł do 12 mln zł. Oferta publiczna Asseco Slovakia skierowana jest do inwestorów instytucjonalnych.

Budowa księgi pobytu w ofercie Asseco Slovakia potrwa od 26 do 28 maja. Ustalenie ceny emisyjnej i liczby nowych akcji, które zostaną zaoferowane inwestorom indywidualnym nastąpi 28 maja. Od 29 do 30 maja będą przyjmowane zapisy od inwestorów instytucjonalnych. 30 maja będą przyjmowane ewentualne zapisy składane w ramach wykonywaniu umowy o subemisję. Przydział akcji i zamknięcie oferty nastąpi 2 czerwca.

Asseco Slovakia wpływy z oferty chce wykorzystać na przejęcia spółek w Austrii i na Węgrzech, konsolidację przedsiębiorstw działających w Czechach oraz nabycie podmiotów działających w segmencie ERP w Czechach i na Słowacji.

Asseco Slovakia podało w prospekcie, że obecnie prowadzi rozmowy z czterema firmami w Austrii, spośród których jedna powinna wejść w skład Asseco Austria.

Słowackie ramię Asseco chce kupić spółkę i utworzyć oddział na Węgrzech. Obecnie prowadzi negocjacje z czterema spółkami informatycznymi specjalizującymi się w produkcji oprogramowania dla niszowych segmentów rynku.

Słowacka spółka poinformowała, że prowadzi także rozmowy ze średniej wielkości czeską firmą, która mogłaby wzmocnić jej pozycję na rynku ERP, szczególnie HR. W styczniu 2008 r. Asseco Slovakia podpisało list intencyjny z tą firmą.

Pieniądze z emisji mają posłużyć także do zwiększenia przez Asseco Slovakia zaangażowania do 100 proc. w spółkach zależnych: Uniquare Software Development i Berit.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)