eSky.pl, lider na polskim rynku sprzedaży biletów lotniczych online, planuje wejść na główny parkiet warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych w II poł. 2009 roku.
Spółka planuje konsolidację polskiego rynku oraz ekspansję zagraniczną. Środki na te cele mają pochodzić z zysków własnych oraz z debiutu na warszawskim parkiecie, poinformowali przedstawiciele spółki w środę.
_ - Środki pozyskane z giełdy pozwolą na konsolidację polskiego rynku i przygotowanie się na wejście dużych korporacji _ - powiedział wiceprezes spółki Łukasz Habaj podczas konferencji prasowej. Dodał, że spółka chce zaistnieć w innych sektorach sprzedaży usług turystycznych m.in. sprzedaży produktów touroperatorów.
Obecnie spółka jest na etapie wyboru doradców w związku z ofertą publiczną.
_ - Chcemy być liderem na rynku Europy Środkowo-Wschodniej _ - dodał prezes eSky.pl Piotr Stępniewski. Spółka, chcąc zwiększyć swoją konkurencyjność wobec czołowych graczy, planuje rozszerzenie działalności na inne kraje regionu. 1 października ruszy portal w Bułgarii (eSky.bg), a wkrótce zostaną uruchomione podobne serwisy także w Rumunii, na Słowacji, w Czechach, na Ukrainie, a także w Rosji.
Planowane przychody spółki za rok 2008 sięgną 78 mln zł, a zysk netto wyniesie 1,9 mln zł. W przyszłym roku spółka prognozuje swoje przychody ze sprzedaży na ok. 140 mln zł, a zysk netto na ponad 4 mln zł. - _ Prognozy nie uwzględniają planów przejęć i uruchomienia podmiotów zagranicznych _ - poinformował prezes.
Średnia dynamika wzrostu wyników finansowych netto spółki w ciągu ostatnich trzech lat wynosiła 277%. Według Stępniewskiego, zysk netto za rok 2008 odbiega od średniej dynamiki wzrostu ze względu na inwestycje. eSky.pl uruchomi autorski system informatyczny, umożliwiający wyszukiwanie połączeń lotniczych, którego wdrożenie spowoduje w przyszłości wzrost przychodów i zysków.
eSky.pl obecnie ma 40% udziałów w polskim rynku agencyjnej sprzedaży biletów lotniczych i przewiduje dalszy wzrost udziału w rynku.