Komputronik, który z rozpoczynającej się pod koniec czerwca oferty publicznej chce pozyskać około 48 mln zł, oprócz rozwoju organicznego ma w planach akwizycje.
Spółka, która do tej pory działa wyłącznie na rynku polskim chce wyjść z ofertą także za granicę, gdzie również nie wyklucza przejęć. Wśród potencjalnych celów akwizycji Komputronika są m.in. sieci sklepów, firmy zajmujące się integracją, produkcją oprogramowania lub wyspecjalizowanymi usługami IT.
"Prowadzimy rozmowy o akwizycjach, ale nie są na tyle zaawansowane, aby mówić o konkretach. Myślę, że w ciągu 3-4 miesięcy będziemy mogli o czymś poinformować" - mówi prezes Komputronika Wojciech Buczkowski.
Z pieniędzy pozyskanych z emisji, na akwizycje spółka chce wydać do 18,3 mln zł, pozostałe środki przeznaczy na wydatki przewidziane na utrzymanie dotychczasowej infrastruktury i niezbędne inwestycje rozwojowe.
Plany rozwojowe Komputronika zakładają ekspansję na rynki zagraniczne.
"Zainteresowani jesteśmy wejściem na rynki krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które są członkami Unii Europejskiej, na razie nie myślimy o wejściu do Europy Zachodniej. Na początek chcielibyśmy tam zaistnieć za pomocą sklepu internetowego, ale także myślimy o otwieraniu tradycyjnych sklepów" - dodaje Buczkowski.
Komputronik obecnie pracuje nad wprowadzeniem możliwości korzystania w sklepie internetowym z interfejsu w językach innych niz polski i walucie innej niż złoty.
W 2006 roku za pomocą internetu Komputronik zrealizował około 14 proc. swoich przychodów (za największą część sprzedaży, bo 32,5 proc. odpowiadała sieć sklepów detalicznych). Długoterminowym celem spółki jest zwiększenie udziału sprzedaży realizowanej przez sklep internetowy do około 20 proc.
Komputronik nie wyklucza, że ekspansja na rynki zagraniczne może odbyć się za pomocą akwizycji.
Komputronik planuje ofertę publiczną nie więcej niż 180.000 akcji serii A należących do akcjonariuszy oraz 1.450.000 akcji serii C nowej emisji. Transza inwestorów instytucjonalnych obejmuje 1.060.000 akcji serii C oraz do 135.000 akcji serii A. Transza inwestorów indywidualnych obejmuje 390.000 akcji serii C. W ofercie zamkniętej spółka chce sprzedać 45.000 akcji serii A.
Zapisy na akcje firmy rozpoczną się 27 czerwca i potrwają do 29 czerwca. Wcześniej, od 25 do 26 czerwca, odbędzie się budowa księgi popytu.
Spółka planuje zadebiutować na GPW w pierwszej połowie lipca