Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Koniecpol planuje ofertę o wartości 250 mln zł

0
Podziel się:

Spółka Koniecpol, zajmująca się produkcją i sprzedażą płyt pilśniowych, zamierza w czwartym kwartale 2007 roku zadebiutować na GPW.

Koniecpol planuje ofertę o wartości 250 mln zł
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Spółka Koniecpol, zajmująca się produkcją i sprzedażą płyt pilśniowych, zamierza w czwartym kwartale 2007 roku zadebiutować na GPW. Wartość oferty publicznej przekroczy 250 mln zł, z czego ponad 200 mln zł zasili konto spółki.

"Środki z emisji przeznaczymy głównie na inwestycję w utworzenie ciągu technologicznego do produkcji płyt wiórowych. Rynek płyt wiórowych przyciąga wysoką dynamiką wzrostu i dobrymi perspektywami rozwoju" - mówi Robert Bieńkowski, większościowy akcjonariusz spółki.

Spółka planuje także rozbudowanie mocy produkcyjnych. "Rozważamy również akwizycje producentów płyt pilśniowych, zarówno w Polsce jak i za granicą" - dodał.

Nad ofertą publiczną Koniecpol SA pracują Wrocławski Dom Maklerski oraz Dom Maklerski PKO BP. Prospekt powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego w drugiej połowie sierpnia.

Koniecpol SA działa na rynku od ponad 50 lat. Spółka zatrudnia ok. 360 osób.
W 2006 roku przychody spółki przekroczyły 60 mln zł, a zysk netto wyniósł blisko 2 mln zł. W bieżącym roku spółka planuje zarobić ponad 10 mln zł przy przychodach przekraczających 100 mln zł.

"Efekty planowanej inwestycji będą już w pełni widoczne w wynikach za ok. dwa lata. Wtedy przychody spółki wzrosną ponad czterokrotnie, a zysk netto ponad siedmiokrotnie" - mówi Robert Bieńkowski.

Spółka wytwarza płyty pilśniowe metodą mokrą. Jej produkty można podzielić na dwie podstawowe grupy: płyty porowate stosowane w budownictwie jako materiał do izolacji termiczno-akustycznej ścian, podłóg i dachów oraz płyty twarde wykorzystywane głównie w przemyśle meblarskim jako materiał do produkcji mebli skrzyniowych i tapicerowanych oraz w transporcie jako materiał oddzielający produkty wrażliwe na uszkodzenia.

Spółka eksploatuje obecnie pięć ciągów technologicznych produkcji płyt pilśniowych, a moce produkcyjne wykorzystywane są w blisko 100 proc. Na lata 2009 i 2010 Koniecpol planuje oddanie kolejnych dwóch ciągów produkcyjnych płyt porowatych.

Około połowy produkcji trafia na eksport, w tym 3/4 na rynek europejski (głównie: Niemcy, Holandia, Wielka Brytania), pozostała część na rynek afrykański.

Jak podała spółka, jej głównymi konkurentami na rynku płyt mokrych w Polsce są: Steico SA z zakładami w Czarnkowie i Czarnej Wodzie, Hardex z zakładami w Krośnie Odrzańskim oraz Fibris z zakładami w Przemyślu.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)