Spółka Livechat Software, która jest producentem komunikatorów dla biznesu, zadebiutuje na GPW w piątek, 11 kwietnia.
Do obrotu zostanie wprowadzone 25 mln akcji s. A i 0,75 mln akcji s. B. Oferta spółki Livechat Software obejmowała 3.237.500 akcji, które sprzedawali jej spółki. Do inwestorów indywidualnych trafiło 226.625 szt., a do instytucjonalnych 3.010.875 szt.
Akcje oferowane stanowiły 12,57 procent kapitału zakładowego i głosów. Cena akcji sprzedawanych była ustalona na 18,5 zł, co oznacza, że wartość oferty wyniosła 59,9 mln zł. Cena maksymalna sprzedaży akcji Livechat Software na potrzeby składania zapisów przez inwestorów indywidualnych była ustalona na 23,5 zł.
Livechat Software jest producentem oprogramowania typu live chat, które umożliwia właścicielom stron internetowych bezpośredni kontakt z odwiedzającymi ją klientami oraz udostępnia dodatkowe funkcjonalności, w tym narzędzia analityczne. Obecnie spółka ma ponad 7 tys. klientów w 89 państwach. Wśród nich znajdują się zarówno małe sklepy internetowe, jak i znane marki jak np.: Orange, Bosch, Adobe, Kaspersky Lab czy Air Asia. Najważniejszy dla spółki rynek to USA, gdzie generuje około 45 proc. swojej sprzedaży.
Udział spółki w rynku oprogramowania typu live chat szacowany jest na około 7,2 procent, co daje jej trzecią pozycję na rynku po takich graczach jak Liveperson (21,9 procent) i Zopin (8,5 procent).