Nepentes podtrzymuje plany sfinalizowania krajowej akwizycji w połowie 2008 roku i dokonuje też analiz kupna firm zagranicznych. Spółka chce wypłacić akcjonariuszom 30 proc. zysku za 2007 rok.
Prezes spółki Łukasz Butruk powiedział, że taką samą politykę dywidendową spółka, która jest producentem i dystrybutorem farmaceutyków, będzie utrzymywała w latach kolejnych.
"Jednym z naszych celów emisyjnych jest przejmowanie firm z portfolio komplementarnym do naszego. Patrzymy na zagadnienia przejęć w skali regionu, ale na razie koncentrujemy się na rynku polskim" - powiedział Butruk.
"Prowadzimy rozmowy z dwoma spółkami o przychodach rzędu 5-20 mln zł. Mamy nadzieję, że doprowadzą one do procesu przejęcia w połowie 2008 roku. (...) Efekt przejęć ujawni się dopiero w 2009 roku" - dodał.
"Jeśli chodzi o akwizycje zagraniczne to jesteśmy na wczesnym etapie analiz na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, więc nic konkretnego nie mogę powiedzieć" - powiedział również. Spółka, która działa w 18 krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Kazachstanie i w Turcji chce poszerzyć portfolio eksportowanych produktów.
W tym celu w 2007 roku Nepentes uruchomił spółki zależne w Bułgarii i Rumunii, a w 2008 roku powstaną kolejne w Czechach, Słowacji i na Ukrainie.
"Z 80 produktów, które sprzedajemy, sześć eksportujemy, ale w 2008 roku chcemy zdecydowanie poszerzyć nasze portfolio eksportowe, przede wszystkim o Iwostin" - powiedział Butruk.
_ PDA Nepentes wzrosły na otwarciu podczas piątkowego debiutu na giełdzie o 20,6 proc. w stosunku do ceny emisyjnej i kosztowały 20,50 zł. O godz. 11.23 cena PDA wynosiła również 20,50 zł. _Oferta Nepentes obejmowała 1,7 mln akcji nowej emisji serii C oraz 2.746.800 istniejących walorów serii A. Akcje oferowane były po cenie 17 zł za sztukę.
Redukcja zapisów na akcje w transzy detalicznej wyniosła 94,49 proc. W transzy inwestorów indywidualnych inwestorzy złożyli zapisy łącznie na 7.255.912 akcji serii C wobec 400.000 oferowanych akcji. Inwestorzy instytucjonalnych kupili wszystkie 4.046.800 akcji.
Za środki pozyskane z giełdy spółka zapowiadała przejęcia innych podmiotów oraz budowę lub kupno fabryki leków.
Nepentes jest producentem i dystrybutorem ponad 80 produktów leczniczych oraz do pielęgnacji zdrowia i urody sprzedawanych w aptekach. Na portfolio składają się produkty stosowane w dermatologii, pediatrii oraz środki na przeziębienie.
_ Nepentes jest też twórcą i producentem sprzedawanych w Polsce oraz w 15 krajach Europy Środkowej i Wschodniej marek: Iwostin, Emolium, ApiPanten i Propolki. _
Firma zajmuje się również wprowadzaniem i budową na polskim rynku farmaceutycznym pozycji marek międzynarodowych. Spółka sprzedaje
na zasadach wyłączności w Polsce między innymi takie marki jak
Sudocrem, Neo-angin oraz Marimer.
Strategia Nepentes opiera się na budowie silnych marek produktów
sprzedawanych bez recepty w aptekach Europy Środkowej i Wschodniej.
W 2006 roku Nepentes osiągnął 66,84 mln zł przychodów i 8,1 mln zł zysku netto. Prognoza na 2007 rok zakłada uzyskanie 86,97 mln zł przychodów ze
sprzedaży i 13,2 mln zł zysku netto. W 2008 roku wyniki mają wzrosnąć do odpowiednio 120,3 mln zł i 17 mln zł.