Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Pani Teresa Medica planuje debiut na GPW w październiku

0
Podziel się:

Spółka, która złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finanowego w czerwcu, chce pozyskać z emisji publicznej kilka milionów złotych, które zamierza przeznaczyć na rozbudowę hali produkcyjnej, instalacji farbiarni, rozwój parku maszynowego i zautomatyzowanie magazynu.

Pani Teresa Medica planuje debiut na GPW w październiku
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Spółka Pani Teresa Medica (PTM), producent wyrobów medycznych, chce zadebiutować na warszawskiej giełdzie w październiku i pozyskać z oferty publicznej kilka milionów złotych. W drugiej połowie przyszłego roku PTM planuje przejęcia spółek w Polsce i Europie Zachodniej, poinformowali przedstawiciele spółki.

"Planujemy ofertę i debiut na warszawskiej giełdzie w czwartym kwartale. Mamy nadzieję, że to będzie w październiku" - powiedział doradca prezesa PTM, Dariusz Nikołajuk, podczas prezentacji na "IPO Day".

Spółka, która złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finanowego w czerwcu, chce pozyskać z emisji publicznej kilka milionów złotych, które zamierza przeznaczyć na rozbudowę hali produkcyjnej, instalacji farbiarni, rozwój parku maszynowego i zautomatyzowanie magazynu.

"Część środków zamierzamy także przeznaczyć na akwizycje. Dokonujemy obecnie analiz" - powiedziała prezes Elżbieta Łępecka.

"Na polskim rynku w grę wchodzi wyłącznie spółka, która mogłaby poszerzyć nasz asortyment, a za granicą firma o podobnym jak nasze portfolio produktów, która umożliwi nam wejście na nowy, ale ułożony rynek" - dodał Nikołajuk.

Pani Teresa Medica zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą tekstylnych i dziewiarskich wyrobów medycznych, stosowanych w profilaktyce, leczeniu, rehabilitacji i ortopedii.

PTM eksportuje swoje produkty głównie na Ukrainę, zyskała tez pierwszych odbiorców w Niemczech i we Francji.

"W przyszłości jesteśmy zainteresowani eksportem do Rosji. Liczymy, że będziemy tam mogli szerzej zaistnieć w przyszłym roku. Jesteśmy też w trakcie wyrabiania certyfikatów, które umożliwią nam dalszą ekspansję na rynek niemiecki" - powiedział Nikołajuk.

Obecnie eksport spółki stanowi kilka procent sprzedaży spółki.

Nikołajuk poinformował, że celem strategicznym spółki jest utrzymanie pozycji wiodącego gracza na polskim rynku w wybranych segmentach rynku wyrobów medycznych i osiąganie stałej dynamiki wzrostu przychodów na poziome kilkudziesięciu procent rok do roku.

"Obecnie mamy od 30 do 50 procent rynku w poszczególnych kategoriach produktów" - dodał.

W 2006 roku przychody Pani Teresa Medica wyniosły 11,3 mln zł, zysk operacyjny 3,38 mln zł, a zysk netto 2,75 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 9,9 mln zł przychodów, 2,85 mln zł zysku operacyjnego i 2,3 mln zł zysku netto.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)