Spółka Power Media zadebiutuje na głównym rynku GPW. Będzie to piąty debiut w 2008 roku i jednocześnie 354 spółka notowana na głównym parkiecie GPW.
Stopa redukcji na akcje Power Media wyniosła 40,17%. Inwestorzy objęli w sumie 1,4 mln akcji nowej serii C płacąc 5 zł za jedną akcję.
"Pozyskane 6,5 mln zł z publicznej emisji akcji chcemy przeznaczyć na dalszy rozwój pierwszego w Polsce serwisu księgowości internetowej ifirma.pl" - powiedział prezes Wojciech Narczyński, cytowany w komunikacie spółki. W czerwcu zeszłego roku firma informowała, że chce pozyskać nawet do kilkudziesięciu milionów złotych.
Power Media koncentruje się na usługach dla dużych międzynarodowych korporacji (ponad 90% przychodów w 2006 r.), specjalizuje się w oprogramowaniu dla sieci komórkowych i aplikacji w środowisku internetowym, świadczy także usługi outsorcingu kadr IT dla takich marek jak Siemens, Nokia Siemens Network, Motorola.
Czwartym obszarem działalności jest internetowy serwis księgowy "ifirma.pl" dla małych i mikroprzedsiębiorstw.
Power Media miały 10,6 mln zł przychodów i 1,36 mln zł zysku netto w 2006 r. wobec 3,96 mln zł i 0,29 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1,68 mln zł na koniec 2006 r. wobec 0,39 mln zł rok wcześniej.
Po trzech kwartałach ub. roku przychody wyniosły 8,54 mln zł, a zysk operacyjny sięgnął 0,44 mln zł, zysk netto wyniósł 0,37 mln zł.