*Debiut akcji spółki PTA Grupp AS, estońskiego producenta konfekcji damskiej, odbędzie się 23 lipca, informuje Giełda Papierów Wartościowych. *
PTA Grupp, który jest w trakcie zamiany nazwy na AS Silvano Faschion Group, przydzielił w środę 18 lipca wszystkie akcje oferowane w ramach oferty publicznej, czyli 6.221.338 akcji, po 19,81 zł za papier. Wartość oferty wyniosła 123,2 mln zł.
Oferta była kierowana wyłącznie do inwestorów instytucjonalnych, polskich i zagranicznych. Na akcje PTA Grupp złożyło zapisy 273 inwestorów.
Oferta publiczna spółki obejmowała akcje istniejące, sprzedawane przez dotychczasowego głównego akcjonariusza: Alta Capital Partners, fundusz zarejestrowany w Luksemburgu.
Spółka informowała, że zaraz po tej ofercie zamierza wyemitować 2.052.802 nowe akcje, które zostaną objęte przez Alta Capital Partners. Taką formułę emisji wybrano ze względów technicznych.
Dzięki emisji firma zamierza uzyskać ok. 10 mln euro na rozwój sieci handlowej.
Przed emisją Alta Capital Partners miał 73,48-proc. udział w kapitale spółki. Po ofercie publicznej będzie mieć 59,29 proc.
PTA Grupp posiada sieć detaliczną, która obejmuje 19 sklepów z odzieżą damską pod marką "PTA", zlokalizowanych na Litwie, Łotwie, Estonii oraz w Rosji. Spółka sprzedaje także bieliznę damską, poprzez sieć 19 sklepów pod marką "Oblicie" zlokalizowanych w Rosji, 20 sklepów pod marką "Milavitsa" na Białorusi, 2 sklepy "Lauma" na Łotwie oraz 7 sklepów "Splendo" w Polsce.
Ponadto, prócz sklepów własnych, istnieje 105 sklepów franczyzowych prowadzonych pod marką Milavitsa w Rosji, na Ukrainie, w Mołdawii, Kazachstanie i innych krajach.
Prócz sieci sklepów, spółka posiada także trzy zakłady produkujące odzież i bieliznę: w Estonii (Tallin), Łotwie (Liepaja) oraz Białorusi (Mińsk).
W 2006 roku grupa miała 81 mln euro przychodów, 17,9 mln euro EBITDA oraz 7,9 mln euro zysku netto. W I kwartale tego roku przychody wyniosły 23,7 mln euro, EBITDA 4,7 mln euro, a zysk netto 2,1 mln euro.