Firma informatyczna Software Mind przygotowuje się obecnie do wejścia na GPW i liczy na debiut na przełomie III i IV kw. Pieniądze z emisji chce wykorzystać na zwiększenie komplementarności produktów, rozszerzenie kanałów sprzedaży za granicą i rozwój technologii semantycznych.
- _ Obecnie trwają prace nad prospektem emisyjnym, niedługo też podpiszemy umowę z domem maklerskim. Spodziewamy się debiutu na giełdzie na przełomie trzeciego i czwartego kwartału _ - powiedział na środowym spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Janusz Homa.
- _ Debiut na GPW umożliwi nam szybką realizację przyjętej strategii rozwoju ukierunkowanej na jeszcze silniejszą obecność spółki na rynkach zagranicznych oraz na dalszy rozwój innowacyjnych technologii semantycznych _ - dodał.
Przedstawiciele spółki nie ujawnili jakie środki firma chce pozyskać z oferty publicznej. Poinformowali jednak, że kilkanaście mln zł powinno wystarczyć na realizację strategicznych celów emisyjnych. Nie wykluczyli, że niektóre z nich będą chcieli realizować poprzez akwizycje innych podmiotów.
Software Mind to spółka typu software house. Oferuje ona rozwiązania software'owe dla segmentu B2B w sektorze telekomunikacyjnym, finansowym i energetycznym. Około 45 proc.
sprzedaży spółki trafia za granicę. Software Mind świadczy usługi klientom z takich krajów jak: Wielka Brytania, Luksemburg, Niemcy, Francja, Szwecja, Hiszpania, jak również USA i Kolumbia.
Strategia firmy opiera się na rozwoju dwóch obszarów działalności. Pierwszy z nich to obszar sprawdzonych rozwiązań branżowych, drugi obejmuje rozwiązania oparte na technologiach semantycznych.
Oferującym akcje Software Mind będzie najprawdopodobniej DM BOŚ.
Software Mind zatrudnia obecnie około 100 osób. W 2007 r. spółka wypracowała 2,1 mln zł zysku netto, 3 mln zł zysku EBITDA i 11,72 mln zł przychodów. Obecnie w akcjonariacie Software Mind są trzy osoby fizyczne oraz trzy instytucje: H&H Investment, IIF oraz RMS Ventures LLC.