Wiodący *producent i przetwórca żywności ekologicznej, Symbio Polska, zadebiutuje 15 grudnia. Środki pozyskane z emisji prywatnej zostaną przeznaczone rozwój*. Spółka tworzy również joint venture z włoskim partnerem.
Spółka pozyskała z emisji akcji 637 tys. zł. Do głównych celów emisyjnych należą wsparcie sprzedaży i dystrybucji na rynku detalicznym oraz zwiększenie produkcji surowców w Polsce i za granicą_ . __ _
_ - Szeroka oferta pozwoli na stworzenie silnej i rozpoznawalnej marki, zwiększenie marży brutto oraz zmniejszy zapotrzebowanie na środki obrotowe - _podkreśla Steve Sperelakis, prezes spółki.
Symbio sprzedaje swoje produkty w ponad 250 sklepach na terenie całej Polski. W pierwszym kwartale przyszłego roku planowane jest utworzenie wspólnie z włoskim kontrahentem spółki joint venture, dedykowanej rozwinięciu eksportu i importu ekologicznych produktów.
Prowadzone są rozmowy w kwestii sprzedaży soków i dżemów Symbio do Włoch. Spółka przymierza się także do wprowadzenia nowych ekologicznych soków na polski rynek, przy współpracy z Duńczykami i Szwedami. Produkty Symbio sprzedawane są w całej Europie i Stanach Zjednoczonych.
W 2007 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 14,1 mln zł, zaś bieżący rok spółka zamierza zamknąć z wynikiem sięgającym około 18 mln zł.