Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Toya chce otworzyć około 200 nowych sklepów patronackich

0
Podziel się:

Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, zamierza do 2014 r. otworzyć około 200 nowych sklepów patronackich. Na ten cel przeznaczy 10-15 mln zł ze środków pozyskanych z zaplanowanej na lipiec emisji akcji - poinformował prezes Toya, Grzegorz Pinkosz, podczas konferencji. W ciągu kilku lat spółka chce stać się liderem rynku narzędzi i elektronarzędzi ręcznych w Polsce.

Toya chce otworzyć około 200 nowych sklepów patronackich
(Yuri_Arcurs/iStockphoto)

Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, zamierza do 2014 r. otworzyć około 200 nowych sklepów patronackich. Na ten cel przeznaczy 10-15 mln zł ze środków pozyskanych z zaplanowanej na lipiec emisji akcji - poinformował prezes Toya, Grzegorz Pinkosz.

W ciągu kilku lat spółka chce stać się liderem rynku narzędzi i elektronarzędzi ręcznych w Polsce. - _ Naszym celem strategicznym na najbliższych kilka lat jest uzyskanie pozycji lidera na rynku Polskim i wzmacnianie pozycji na rynkach zagranicznych. Środki pozyskane z emisji mają się przyczynić do realizacji tego celu _ - powiedział Pinkosz.

Dodał, że obecnie udziały Toya wynoszą ponad 7 proc. rynku, co daje spółce pozycję wicelidera na rynku krajowym. Toya szacuje, że z zaplanowanej na lipiec oferty publicznej może pozyskać od 77 mln zł do 120,7 mln zł netto. Środki te przeznaczy na realizację celów rozwojowych w latach 2011-12, m.in. poszerzenie oferty produktowej, ekspansję zagraniczną, konsolidację rynku krajowego oraz rozwój sieci dystrybucji.

_ - W przypadku tradycyjnego kanału sprzedaży planujemy wzrost liczby sklepów patronackich, których zadaniem jest promocja marki Yato. Chcemy otworzyć blisko 200 nowych punktów do 2014 roku. Będziemy także rozwijać sieć przedstawicieli handlowych _ - poinformował Pinkosz.

Wsparcie finansowe w kwocie 3-6 mln zł uzyska również nowoczesny kanał dystrybucji w postaci sklepu internetowego._ - W zeszłym roku został uruchomiony firmowy portal. Chcielibyśmy w znaczący sposób rozwinąć ten kanał i pozyskać klienta masowego, zarówno jeśli chodzi o profesjonalistów, jak i domowych majsterkowiczów _ - podał prezes.

Spółka przeznaczy także 4-7 mln zł na usprawnienie systemów informatycznych wspomagania sprzedaży. W prospekcie emisyjnym Toya poinformowała, że zamierza rozwijać się również poprzez akwizycje. Interesuje ją przejęcie pakietu większościowego spółki branżowej._ _

_ - W tej chwili prowadzimy wstępne rozmowy z dwoma podmiotami. Są to firmy działające na rynku polskim _ - powiedział Pinkosz. _ - Poprzez akwizycję chcemy zyskać nowy know-how oraz uzyskać dostęp do nowych segmentów rynku _ - dodał.

Toya, której eksport stanowi obecnie 24 proc. sprzedaży zamierza umacniać swoją pozycję na dotychczasowych rynkach oraz wejść produktowo do nowych krajów, głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji Południowo-Wschodniej.

_ - Planujemy dokapitalizować działającą w Chinach spółkę współkontrolowaną Yato China Trading. Na ten cel z emisji przekażemy 5-10 mln zł. Natomiast wraz z naszym chińskim partnerem chcemy zwiększyć kapitały tej spółki łącznie o ok. 20 mln zł _ - poinformował Pinkosz.

Yato China Trading to spółka utworzona przez Toya i Saame Tools China w 2008 r. Polska spółka posiada w niej 51 proc. udziałów. Jej siedziba znajduje się w Szanghaju. Eksport Yato China Trading stanowił w 2010 r. 56 proc. jej przychodów. Sprzedaje ona narzędzia grupy na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryki Północnej oraz Ameryki Centralnej i Południowej. W wynikach finansowych Toya konsolidowany jest zysk netto z działalności tej spółki.

Toya posiada także spółkę zależną w Rumunii, której zadaniem jest dystrybucja i sprzedaż produktów na rynku lokalnym. Toya w pełni konsoliduje wyniki osiągane przez Toya Romania. Lwią część środków pozyskanych z emisji, bo od. 42 mln zł do 60,7 mln zł, Toya przeznaczy na kapitał obrotowy.

- _ Umożliwi to skokowe zwiększenie gamy asortymentowej, poprzez poszerzenie oferty marki Yato oraz rozwój nowych linii produktowych, skierowanych do nowych grup odbiorców _ - skomentował prezes spółki. W tym celu Toya dofinansuje także kwotą 3-7 mln zł Centrum Rozwoju Produktów.

Obecnie w asortymencie Grupy Toya znajduje się ponad 6 tys. artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi. Działalność spółki obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym - w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej, na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryki Północnej, Ameryki Centralnej i Południowej.

Grupa kapitałowa Toya wypracowała w 2010 r. przychody w wysokości ponad 189,1 mln zł wobec blisko 167,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności handlowej w tym okresie wyniósł blisko 21,3 mln zł wobec 12,5 mln zł w 2009 roku. Przedstawiciele spółki podtrzymali zamiar uzyskania w 2011 r. dwucyfrowej dynamiki przychodów.

Rezultaty osiągnięte przez Toya w I kwartale 2011 r. mogą zostać opublikowane jeszcze w trakcie trwania oferty publicznej. Spółka nie planuje natomiast przedstawić prognozy finansowej na 2011 rok. Harmonogram oferty publicznej spółki przewiduje jej debiut na GPW najwcześniej 5 sierpnia.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.