"Przygotowujemy się już do emisji, aby pozyskać środki na ekspansję naszych produktów na rynkach Unii Europejskiej i myślimy, że może mieć miejsce w październiku.
Następnie w przeciągu około pół do roku planujemy kolejną, większą emisję na ekspansję na rynku globalnym np. w USA" - powiedział na środowym spotkaniu z dziennikarzami przewodniczący rady nadzorczej Viaguary Mirosław Wierzbowski.
_ Viaguara jest właścicielem prawa do znaku towarowego ViaGuara od 2003 roku. Znak chroniony jest w Polsce, USA oraz niektórych krajach europejskich. Obecnie trwa postępowanie rejestracyjne w Japonii, Rosji, na Białorusi, a także dla rynków Unii Europejskiej. _Kapitał zakładowy spółki dzieli się na 19.885 tys. akcji. W czwartek na NewConnect zadebiutuje łącznie 12 mln akcji spółki serii od B do D o wartości nominalnej 0,1 zł każda.
W 2007 roku Viaguara przeprowadziła w trybie private placement emisję 2 mln akcji serii D, w wyniku której pozyskała 2,8 mln zł. Cena emisyjna akcji serii D wynosiła 1,4 zł i ta cena będzie kursem odniesienia na sesję w której spółka zadebiutuje na NewConnect.
Największym akcjonariuszem Viaguary jest MW Investment Inc. - spółka zależna Mirosława Wierzbowskiego, która posiada 77,57 kapitału akcyjnego.
_ Według danych zamieszczonych w prospekcie emisyjnym w 2005 roku Viaguara miała 685 tys. zł starty netto, a w 2006 roku 917,55 mln zł straty netto. _ Wierzbowski poinformował, że oczekuje, iż w ciągu 2-3 lat spółka będzie rentowna oraz, że naturalnym krokiem, związanym ze wzrostem spółki, będzie przeniesienie notowań na rynek podstawowy GPW.
Obecnie wódka ViaGuara jest wytwarzana i dystrybuowana przez Podlaską Wytwórnię Wódek Polmos Siedlce.
Viaguara ma umowy dystrybucyjne produktów pod marką ViaGuara z siecią Marcpol, sklepami na stacjach PKN Orlen, grupą CEDC i litewską firmą Cignas. Produkty o nazwie Viaguara sprzedawane są w ilości ponad 2 tys. sztuk miesięcznie, a ich cena na półce sklepowej to około 50-60 zł za 0,7 l.
Autoryzowanym doradcą Viaguary jest Dom Maklerski Capital
Partners.