Producent gier komputerowych Vivid Games rozpoczyna rozmowy z inwestorami a w II kwartale br. chce zadebiutować na NewConnect, poinformowali przedstawiciele spółki. W ofercie prywatnej spółka chce pozyskać do 3 mln zł brutto.
_ - Do 2015 roku planujemy około 50 premier nowych tytułów _ - powiedział prezes Remigiusz Kościelny dziennikarzom. W 2011 roku gry wyprodukowane przez spółkę ściągano 3,5 mln razy. Vivid liczy, że wliczając w to ubiegłoroczny wynik, do 2015 roku jego tytuły zanotują łącznie 50 mln pobrań.
Sztandarowy produkt spółki to obecnie tytuł _ Ski Jumping _. Wersja 2011 została pobrana przez internautów 1,6 mln razy. Kościelny poinformował, że w 2011 r. przychody spółki wzrosły do 2,5 mln zł wobec 1,68 mln zł w 2010 roku. Wynik EBITDA poprawił się z 0,15 mln zł do 0,60 mln zł a zysk netto do 0,23 mln zł z 0,12 mln zł w 2010 roku. Spółka planuje w tym roku otwarcie nowego biura w Polsce i w San Francisco.
Vivid Games informuje, że chce przeznaczyć ok. 1 mln zł z emisji na zwiększenie zatrudnienia a kolejne 0,6 mln zł na zakup sprzętu informatycznego oraz oprogramowania. Kolejne 0,7 mln zł z emisji ma zostać wydane na rozwój własnych technologii, ewentualnie na zakup licencji.
Licencje na których będą produkowane kolejne gry mogą kosztować 0,3 mln zł pochodzących z emisji, a kampanie marketingowe - 0,2 mln zł. Vivid deklaruje, że m.in. dzięki pozyskanym środkom, liczy na bardzo szybki wzrost zarówno przychodów, jak i marży netto, która docelowo ma wynieść około 45 procent.
Przedstawiciele spółki nie precyzują na razie, jakie są ich oczekiwania cenowe i jaki udział w spółce są gotowi oddać nowym udziałowcom. Oferta miałaby zostać przeprowadzona jeszcze w I kwartale, a spółka liczy na debiut na NewConnect w II kwartale.