Internetowy portal zajmujący się sprzedażą wycieczek nie wyklucza pozyskania pieniędzy z giełdy jeśli spółka zdecyduje się na akwizycje firm z branży. Póki co spółka wchodzi na rynki Ukrainy i Rumunii.
Celem Wakacje.pl jest zdobycie pozycji lidera w sprzedaży wycieczek online w całym regionie środkowoeuropejskim. W związku z tym portal wciąż nie wyklucza debiutu giełdowego. Pierwsze informacje o takich planach pojawiły się już w 2006 roku.
-_ W naszej strategii rozwoju planujemy przejęcia innych spółek. Taki scenariusz przewiduje chociażby wejście naszego portalu na rynek rumuński jeszcze w tym roku. Jeśli będziemy mieli kolejne, konkretne cele inwestycyjne wtedy poważnie rozważymy pozyskanie środków na ten cel poprzez giełdę. Warunkiem dodatkowym jest również stabilizacja koniunktury na GPW _ - zapowiada Christopher Jasiak, prezes Wakacje.pl.
Wcześniej już w czerwcu bieżącego roku firma rozpocznie inwestycję joint venture na Ukrainie wspólnie z lokalnym partnerem.
_ W czerwcu bieżącego roku firma wejdzie na internetowy rynek Ukrainy, kolejny cel to Rumunia. _- _ Inwestycję w portal Travelmir rozpoczęliśmy z firmą KP Media. To silna firma ukraińska działająca w branży medialnej (wydawca kilku tytułów prasowych) i internetowej. Jest notowana na ukraińskiej giełdzie. Umowa inwestycyjna już została podpisana, a spółka Travelmir jest aktualnie rejestrowana. Inwestycję finansujemy z własnych środków _ - dodaje prezes Wakacje.pl.
Zdaniem Christophera Jasiaka oba rynki w które celują Wakacje.pl rozwijają się bardzo dynamicznie.
- _ Ukraina to bardzo wzrostowy rynek internetowy i reklamowy. Z kolei w Rumunii badania pokazują, że klienci są bardziej skłonni do zakupów wycieczek przez Internet niż w innych krajach regionu. Wejście na te rynki da nam łącznie z Polską dostęp do 110 mln potencjalnych klientów. Pamiętamy również o Polsce. Odświeżyliśmy nasz serwis, stawiamy na interaktywność i rozbudowę treści generowanej przez naszych użytkowników i jak najbardziej samodzielny wybór wycieczki i jej profilu przez klienta _ - zaznacza prezes.
W ubiegłym roku jego firma miała 9,3 mln zł przychodów. Przedstawiciele spółki zapewniają, że zarabia na swojej działalności. Spółka sprzedała w ubiegłym roku łącznie wycieczki o wartości 81,5 mln zł wobec 51,4 mln zł rok wcześniej. Za pośrednictwem spółki w 2007 na wakacje wyjechało 39,9 tys. klientów. Firma podaje, że tylko w lipcu ub. r. jej stronę odwiedziło łącznie 50 mln internautów.
- _ Spodziewamy się utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu. Dynamicznie rośnie rynek internetowy, nasi klienci są coraz bogatsi i coraz bardziej wyrafinowani w potrzebach. W efekcie rośnie średnia ceny sprzedawanych przez nas wycieczek _ - dodaje Wojciech Małek, dyrektor finansowy Wakacje.pl.
Na warszawskiej giełdzie notowany jest konkurencyjny Travelplanet.pl. Spółka giełdowa, obok sprzedaży online, rozwija również sieć kiosków z wycieczkami.
- _ Wakacje.pl rozwijać się będą wyłącznie w Internecie _ - mówi Christopher Jasiak.