Grupa Edukacyjna *MAC * złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego i spodziewa się debiutu na GPW pod koniec 2007 roku. Oferta będzie obejmowała akcje nowej emisji. Wprowadzającym jest Millenium DM SA.
,,Debiut Grupy Edukacyjnej MAC jest ruchem fundamentalnym, niezwiązanym tylko z dobrą koniunkturą gospodarczą. Od dawna chcieliśmy wejść na rynek kapitałowy, by pozyskać środki niezbędne w procesie konsolidacyjnym" - mówi Money.pl wiceprezes zarządu, Tomasz Gigol.
_ Grupa Edukacyjna _ MAC _ została założona w 1989 przez: Mariusza, Adama i Czesława Cyrańskich (stąd akronim MAC). _
,,W przypadku gdyby KNF nie zdążyła zatwierdzić prospektu, zadebiutujemy na początku 2008 roku" - dodaje wiceprezes.
Grupa Edukacyjna MAC działa na szeroko pojętym rynku edukacyjnym. W obszarze zainteresowania Grupy znajduje się zarówno rynek podręczników szkolnych, akademickich oraz rynek publikacji profesjonalnych.
Ponadto spółka rozpoczyna swą aktywność na rynku szkoleń zawodowych. W chwili obecnej Firma oferuje szkolenia dla nauczycieli, ale - jak zapewnia wiceprezes - w przyszłości ma zamiar rozszerzyć ofertę na inne grupy zawodowe (np. księgowych czy finansistów).
,,Naszą branżę najchętniej przyrównałbym do branży farmaceutycznej - podobnie jak lista leków na receptę, istnieje lista podręczników. Wybór pozycji, z których będą korzystać uczniowie w roku szkolnym zależy od nauczycieli. Do nich właśnie musimy dotrzeć z naszą ofertą. W tym celu organizujemy wiele konferencji i prelekcji, na których promujemy nasze podręczniki" - wyjaśnia wiceprezes.
Proces przygotowywania nowej pozycji trwa od 2 do 3 lat i można go podzielić na trzy fazy. Pierwsza polega na opracowaniu założeń nowego podręcznika przez zespół ekspertów. W trakcie drugiej gotowy podręcznik jest testowany i musi zostać wydrukowany w ilości odpowiadającej liczbie placówek do których ma zostać skierowany (liczących zazwyczaj kilka tysięcy). Na końcu następuje faza promocji gotowego produktu przy pomocy zespołu handlowców oraz wspomnianych prelekcji i konferencji.
_ Podmiotem dominującym na rynku wydawnictw edukacyjnych w Polsce jest WSiP. Grupa Edukacyjna _ MAC _ od 2000 roku zajmuje trzecie miejsce, zaraz po wydawnictwie Nowa Era. _
Spółka ocenia, że proces konsolidacyjny na rynku publikacji profesjonalnych potrwa 2-3 lata, zaś na rynku podręczników szkolnych - do 2 lat. Do tej pory spółka przejęła pod koniec 2005 roku wydawnictwo JUKA-91, oraz wydawnictwo Poltext - we wrześniu 2007 roku.
W 2006 spółka zanotowała przychody ze sprzedaży rzędu 57,6 mln zł. Zysk netto wyniósł 8,6 mln zł.