Poniżej prezentujemy harmonogram oferty publicznej producenta właściciela marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, firmy CDRL, obejmującej do 1 mln akcji s. D. Cena maksymalna akcji wynosi 17,40 zł. Spółka chce pozyskać z oferty publicznej około 20 mln zł brutto. Środki te planuje przeznaczyć na inwestycje w rozbudowę sieci sklepów i rozwój sklepu internetowego
Spółka od 2011 r. obecna jest na rynku Catalyst. Planuje w tym roku wprowadzić swoje akcje na rynek główny GPW, a środki pozyskane z emisji przeznaczy m.in. na rozwój sieci sprzedaży.
29 września - 7 października - zapisy w transzy detalicznej;
6 - 8 października - budowa księgi popytu;
9 października - podanie ceny emisyjnej i ostatecznej liczby akcji w poszczególnych transzach;
9 - 15 października - Przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy instytucjonalnej;
do 20 października - planowany przydział akcji.
W ramach oferty publicznej spółka chce wyemitować do 1 mln akcji. Cena maksymalna akcji oferowanych w ofercie to 17,40 zł.
Oferującym akcje jest Trigon DM.
Budowa księgi popytu rozpocznie się 6 października i potrwa do 8 października. Dzień później spółka poda cenę emisyjną i ostateczną liczbę akcji oferowanych. Zapisy dla instytucji potrwają od 9-15 października.
Środki od inwestorów mają trafić głównie na powiększenie sieci, poprzez uruchamianie nowych lokalizacji zarówno w modelu sklepów własnych jak i agencyjnych.
W 2014 roku rozbudowa ma dotyczyć 31 lokalizacji w Polsce, 3 salonów agencyjnych na terenie Unii Europejskiej oraz 15 lokali poza Unią Europejską. Na ten cel ma trafić 6,3 mln zł.
W 2015 roku sieć sklepów ma wzrosnąć o 11 lokali handlowych w Polsce oraz o 22 salony agencyjne w pozostałych krajach Unii Europejskiej, a także zwiększenie sieci lokali w krajach poza Unią Europejską. Nakłady w tym roku wynieść mają 8,3 mln zł.
Pozostała część środków z oferty publicznej ma trafić na budowę hali magazynowej z wykorzystaniem pod sklep internetowy (6-8 mln zł), rozwój sklepu online oraz zwiększenie kapitału obrotowego.
Łącznie w 2014 roku spółka planuje przeprowadzenie inwestycji na kwotę 9,8 mln zł, a w 2015 roku na kwotę 15,3-17,3 mln zł.
Obecnie grupa posiadała sieć obejmującą 205 sklepów (własnych i agencyjnych) na terenie Polski, 119 sklepów na terenie pozostałych krajów Unii Europejskiej (sklepy własne, agencyjne i w modelu tzw. shop in shop) oraz 23 sklepy na terenie krajów poza Unią Europejską. Od 2010 roku grupa prowadzi również sklep internetowy.
W prospekcie emisyjnym CDRL prognozuje wypracowanie w 2014 roku 159,4 mln zł przychodów, 18,4 mln zł zysku EBITDA oraz 10,9 mln zł zysku netto. W ubiegłym roku spółka miała 148,7 mln zł przychodów, 10,1 mln zł EBITDA i 3 mln zł wyniku netto.
Zarząd spółki przewiduje, że z uwagi na inwestycje, w najbliższych dwóch latach nie będzie wnioskował o przeznaczenie zysku na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy.
Grupa CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej na rynku polskim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którą sprzedaje pod marką własną Coccodrillo. Działalnością uzupełniającą jest sprzedaż wyrobów producentów krajowych pod markami uzupełniającymi - głównie zabawek i akcesoriów.
Obligacje spółki od 2011 r. notowane są na rynku Catalyst.
Głównymi akcjonariuszami spółki są prezes Marek Dworzak (31,09 proc. głosów), wiceprezes Tomasz Przybyła (również 31,09 proc. głosów) oraz Forsmart Ltd z siedzibą na Cyprze (37,5 proc. głosów), kontrolowana po połowie przez obu członków zarządu.
Najwięksi akcjonariusze spółki zobowiązali się, że w ciągu roku od debiutu na GPW nie sprzedadzą swoich akcji.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1449129600&de=1449159000&sdx=1&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PZU&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&st=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>