"Podwyżkę płacy minimalnej oceniamy jako znaczącą. Mamy też inflację - bierzemy te czynniki pod uwagę w naszych planach na ten rok. Sytuacja jest wymagająca, widzimy pewną presję na nasze wyniki. Niemniej jednak spółka ma możliwości zarządzania rachunkiem zysków i strat także po stronie kosztów tak, by uzyskać płaską marżę EBITDA" - powiedziała Virginia podczas telekonferencji.
"Możemy utrzymać płaską marżę, ale sytuacja wyjaśni się w ciągu roku. Jedno jest pewne: kraj jest gotowy na każdy scenariusz - z podatkiem od sprzedaży detalicznej czy bez niego" - dodała.
Podatek od sprzedaży detalicznej został zawieszony do połowy 2020 r., ale rząd uwzględnił wpływy z niego w tegorocznym budżecie.
"Niezależnie od tego, czy wysoka inflacja w Polsce utrzyma się, czy nie, pozostaniemy konkurencyjni. Oczekujemy jednak spowolnienia inflacji - to byłoby najlepsze dla kraju i dla gospodarki" - powiedziała także Virginia.
Biedronka podała w prezentacji, że inflacja cen żywności w ub.r. wyniosła 4,9%.
Firma zwróciła także uwagę, że na rynek w tym roku wpłynie dalsze ograniczenie handlu w niedziele - w tym roku będzie ono możliwe tylko w siedem niedziel.
"W Polsce oczekujemy pozytywnego popytu konsumenckiego ze względu na korzystne warunki gospodarcze oraz wzrost dochodów rozporządzalnych" - czytamy w prezentacji wynikowej.
Jeronimo Martins zapowiedziało również, że "Biedronka uruchomi kasy samoobsługowe, które do końca 2020 r. będą dostępne w 1 000 sklepów".
Celem testów przeprowadzanych m.in. w Biedronce jest poprawa efektywności kosztowej, podkreśliła firma.
"Zrealizowaliśmy plan na 2019 r., dokonaliśmy też dalszego postępu dotyczącego praktyk dotyczących ochrony środowiska i kwestii społecznych. Dlatego też mamy powody, by być spokojnym co do 2020 - roku, w którym Pingo Doce obchodzi 40-lecie, a Biedronka - 25-lecie działalności. Wierzymy, że będzie to kolejny rok wypracowywania zysków oraz trwałego wzrostu naszego biznesu" - powiedział prezes Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos, cytowany w komunikacie.
"Biedronka pozostaje naszym głównym silnikiem wzrostu" - podsumował prezes podczas telekonferencji.
Na koniec 2019 r. sieć Biedronki liczyła 3 002 sklepy, z czego ok. 50% zostało otwartych lub zmodernizowanych w ostatnich 5 latach.