Wyniki i strategię sieci Jysk Polska przeanalizowały wiadomoscihandlowe.pl. Portal podaje, że w roku finansowym, zakończonym 31 sierpnia 2022 r., spółka działająca nad Wisłą zanotowała przychód w wysokości 3,39 mld zł.
Wyniki Jysk Polska
Tym samym sieci udało się zwiększyć jej przychody o 16 proc. W tym samym czasie zysk netto spółki wyniósł prawie 270 mln zł (o 3 proc. więcej niż rok wcześniej).
Portal jednak zauważa, że dzieje się to w czasie stale podwyższonej inflacji w Polsce, a część Polaków ogranicza zakupy produktów z kategorii meble, remont i ogrodnictwo. Ponadto firma zmaga się też z niemal 74-procentowym wzrostem zużycia materiałów i energii oraz rosnącymi o 24 proc. kosztami usług obcych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W ciągu roku obrotowego sieć Jysk Polska otworzyła 22 nowe sklepy. Dwa natomiast zostały zamknięte, a cztery zmieniły lokalizację. Ponadto w 31 punktach dokonano znaczących modernizacji, a w pięciu powiększono powierzchnię sali sprzedaży. Tym samym obecnie sieć ma 283 placówki.
Zmiana sposobu dystrybucji towarów
Wiadomoscihandlowe.pl podkreślają też, że Jysk wyraźnie zmienia sposób dystrybucji towarów. W ubiegłym roku firma inwestowała w wyposażenie centrum dystrybucji w Radomsku tak jak i w wyposażenie nowych i istniejących sklepów. Z uwagi na dużą skalę operacji sieć wynajmuje dodatkowe magazyny w Piotrkowie Trybunalskim i gminie Malutkie koło Radomska.
W czwartym kwartale roku finansowego 2021/22 nieco spadła wysyłka towarów do: Węgier, Słowacji, Słowenii i Chorwacji. Wszystko przez fakt, że w tym pierwszym państwie powstało centrum dystrybucyjne sieci. Dlatego też spółka będzie przekazywała aktywności w wymienionych krajach do nowego magazynu, a zarazem otwierała nowe sklepy w krajach obsługiwanych z Polski.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.