Przychody ze sprzedaży Benefit, którego głównym produktem jest karta Multisport, spadły w drugim kwartale do 161,4 mln zł z 373,5 mln zł rok wcześniej.
– W trakcie lockdownu zamknięte były wszystkie obiekty sportowo-rekreacyjne, w tym nasze kluby, więc osiągaliśmy znacznie niższe przychody. Zdołaliśmy utrzymać 30 proc. kart sportowych w Polsce - skomentował członek zarządu odpowiedzialny za finanse Bartosz Józefiak.
– Mimo to, by być gotowym na odmrożenie rynku fitness, w całym okresie ponosiliśmy znaczące koszty związane z utrzymaniem własnych klubów fitness oraz struktur programu MultiSport w Polsce i na rynkach zagranicznych – dodał.
W pierwszym półroczu Benefit wprowadził plan optymalizacji kosztów. Rozwiązania rządowe, zwłaszcza Tarcza 1.0, umożliwiły spółce redukcję kosztów wynajmu powierzchni klubów fitness w galeriach handlowych oraz wynagrodzeń pracowniczych. Pozwoliło to wygenerować znaczące oszczędności.
Wyniki za granicą były lepsze, niż zakładał Benefit, na co wpływ miało m.in. szybsze niż w Polsce ponowne otwarcie obiektów sportowo-rekreacyjnych. W Czechach, które są największym rynkiem zagranicznym Benefit, otwarcie nastąpiło już pod koniec kwietnia.
– Dodatkowo pozytywny wpływ na wynik w tym kraju miała także korzystna dla nas interpretacja podatku VAT. Dobre wyniki na rynkach zagranicznych po okresie lockdown utwierdzają nas w przekonaniu, że kraje te mają duży potencjał do dalszego wzrostu - dodał Józefiak.
Przychody w Polsce w drugim kwartale zmniejszyły się do 65 mln zł, co oznacza spadek o 78 proc. rok do roku. Z kolei w całym pierwszym półroczu przychody spadły rok do roku o 37 proc. do 364,3 mln zł.
Wyniki obciążyły w drugim kwartale koszty działań wspierających partnerów sportowych Benefit Systems, w tym m.in. finansowe wsparcie dla obiektów sportowych wznawiających działalność po epidemii. Odmrożenie polskiego rynku fitness nastąpiło 6 czerwca, wówczas w ramach grupy otwarto 115 klubów w Polsce (ok. 70 proc. sieci).
W ramach działań optymalizacyjnych w drugim kwartale Benefit zdecydował o zamknięciu 4 klubów w Polsce, które zostały uznane za trwale nierentowne, natomiast trzy kolejne są na etapie szczegółowych analiz. Pozostałe kluby są systematycznie otwierane. Obecnie Benefit posiada 184 kluby własne, w tym 159 w Polsce oraz 25 na rynkach zagranicznych.
Benefit spodziewa się dalszego zwiększania liczby kart sportowych w okresie jesiennym, o ile utrzyma się stabilna sytuacja epidemiczna. W sezonie letnim, kiedy działalność wznowiła już większość partnerów sportowych, prowadzi także działania komunikacyjne zachęcające do powrotu do treningów w obiektach sportowych.
W całym pierwszym półroczu spółka miała 38,8 mln zł straty netto w porównaniu z 56,2 mln zł zysku rok wcześniej. Natomiast przychody ze sprzedaży w całym pierwszym półroczu spadły do 547,5 mln zł z 727,6 mln zł rok wcześniej.
Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od kwietnia 2011 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie