To więcej niż w 2020 roku, kiedy spółka otworzyła 88 lokali, jednak znacznie mniej niż w 2019 roku, kiedy otworzyła ich 261. Na koniec grudnia AmRest zarządzał siecią 2337 restauracji.
Na koniec ubiegłego roku AmRest miał 93 proc. działających restauracji. Jednak restrykcje nałożone na branżę gastronomiczną wyraźnie widać w wynikach spółki.
W 2020 roku AmRest miał 183,7 mln euro straty netto wobec 66,9 mln euro zysku przed rokiem. Tylko w czwartym kwartale strata netto wyniosła 23,9 mln euro wobec 38,7 mln euro zysku rok wcześniej.
W związku z restrykcjami epidemicznymi i zamknięciem części restauracji, spółka koncentrowała się w ubiegłym roku na wydawaniu posiłków na wynos, z dostawą i drive-through. 64 proc. jej sprzedaży w ubiegłym roku pochodziło z tych kanałów w porównaniu do 45 proc. w 2019 roku.
Przychody spółki wyniosły w 2020 roku 1 522,9 mln euro, podczas gdy rok wcześniej były na poziomie 1 961,5 mln euro.