"Do stacji ładowania przy siedzibie KGHM w Lubinie dołączyły trzy kolejne: przy Hucie Miedzi Głogów, Hucie Miedzi Legnica i przy Zakładach Górniczych Lubin. Punkty są ogólnodostępne i oznakowane miejscami postojowymi wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Podobnie jak przy uruchomieniu stacji w Lubinie, KGHM współpracował z Grupą Tauron, co zaowocowało kolejnymi wspólnymi inwestycjami" - czytamy w komunikacie.
Kolejnym "zielonym" elementem działalności w KGHM są elektryczne wózki widłowe przeznaczone do obsługi ciągu technologicznego w Hucie Miedzi Cedynia.
"Dwa pojazdy będą wykorzystane przy linii ciągłego topnienia, odlewania i walcowania miedzi. To oznacza, że proces produkcji w hucie polegający na załadunku pieca katodami będzie realizowaniu w 100% wózkami z napędem elektrycznymi. Wstępnie wyliczono, że oszczędność wynikająca z pracy takiego pojazdu w porównaniu do spalinowego wynosi ok. 40 tys. rocznie" - czytamy dalej.
KGHM systematycznie wprowadza program poprawy efektywności energetycznej i wdrażania innowacyjnych rozwiązań służących zmniejszaniu zużycia energii.
Elementem realizacji strategii KGHM jest również elektromobilność dołowa. Firma prowadzi testy z samochodem elektrycznym Sokół 4x4, a KGHM Zanam wyprodukował nowy typ wozu transportowego z napędem elektrycznym Zanper, podano także.
KGHM inwestuje w odnawialne źródła energii, w tym projekty fotowoltaiczne. Inwestycje będą realizowane w kilku miejscach, przypomniano.
W okolicach Huty Miedzi Legnica KGHM Zanam zakończył budowę nowoczesnej elektrowni fotowoltaicznej w technologii 4.0. Firma prowadzi też dwa inne projekty fotowoltaiczne - Elektrownia fotowoltaiczna (EPV) Piaskownia Obora oraz Zespół EPV HMG I-III.
KGHM Polska Miedź posiada szerokie portfolio projektów eksploracyjnych, rozwojowych i produkcyjnych w Polsce, Niemczech, Kanadzie, Chile i USA. Jest notowana na GPW od 1997 r. W 2019 r. miała 22,72 mld zł skonsolidowanych przychodów.