Z kanałów należących do grupy Kino Polska TV największe wzrosty udziału w rynku oglądalności w 2020 roku zanotował kanał Kino Polska Muzyka, bo aż o 50 proc. rok do roku. Na drugim miejscu znalazł się kanał Kino Polska z wynikiem na plusie o 36 proc. rok do roku.
Dalej uplasowały się: naziemna Stopklatka, która ma największy udział w rynku wśród stacji nadawcy (+13,5 proc. rok do roku), Kino TV (+13,3 proc. rok do roku) oraz kanał naziemny Zoom TV (+7,5 proc. rok do roku).
- Pod względem oglądalności 2020 rok był dla nas bardzo udany. Wzmocniliśmy jakość oferty programowej, wyemitowaliśmy sporo atrakcyjnych premier, zrealizowaliśmy największą od lat kampanię reklamową kanału Kino Polska, za którą wyróżniono nas w konkursie niezależnej kreacji Kreatura - mówi prezes Bogusław Kisielewski.
- Ponadto w 2020 roku widzowie bardziej zwrócili uwagę na mniejsze kanały tematyczne i dużo chętniej oglądali filmy oraz seriale - dodaje Kisielewski, cytowany w komunikacie.
Średni czas oglądania kanałów Kino Polska również większy
Grupa Kino Polska TV w minionym roku zanotowała też sukcesy, jeżeli chodzi o średni czas oglądania kanałów. Rekordzistą jest tu kanał Kino Polska Muzyka, który wydłużył czas oglądania aż o 91,8 proc. w porównaniu z danymi za 2019 rok.
Dalej pod względem wzrostu wskaźnika średniej oglądalności w grupie widzów o wieku 16-49 znalazły się: Kino Polska (+28,7 proc. rok do roku), Stopklatka (+15,9 proc. rok do roku), Zoom TV (+10,6 proc. rok do roku) i Kino TV (+5,0 proc. rok do roku).
- Tak dobre wskaźniki ATS [średniej oglądalności - red.] naszych kanałów są bardzo pozytywnym sygnałem dla reklamodawców, bo oznaczają one, że widzowie coraz chętniej nas oglądają. Po lekkim spowolnieniu na początku pandemii, w czwartym kwartale 2020 notowaliśmy już pełne obłożenie reklamowe - dodał Kisielewski.
Młodzi Polacy oglądają coraz mniej telewizji
Na wyniki grupy Kino Polska TV nie wpłynęły spadki oglądalności telewizji wśród widzów w wieku 16-55 lat, jakie odnotowano w 2020 roku. "Press", który powołuje się na dane Nielsen Media, podaje, że statystyczny Polak w minionym roku oglądał telewizję przez 4 godziny i 21 minut dziennie, czyli o 5 minut dłużej niż w 2019 roku (tj. o 1,9 proc.).
Wynik ten "podbiła" przede wszystkim grupa widzów w wieku powyżej 55 lat, w której przeciętny odbiorca oglądał telewizję przez 6 godzin i 41 minut dziennie, czyli o 14 minut dłużej niż w 2019 roku (wzrost o 3,7 proc.).
W grupach widzów w wieku 25-54 i 16-24 odnotowano spadki oglądalności telewizji. Członkowie pierwszej grupy oglądali telewizję średnio 3 godziny i 55 minut (spadek o ponad 1,5 minuty w porównaniu z 2019 roku, czyli o 0,7 proc.), natomiast drugiej - 1 godzinę i 17 minut (spadek o 3 minuty, czyli o 3,6 proc.).
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 roku.