"Rosnąca powszechność form płatności bezgotówkowych, nie tylko w obszarze e-commerce, ale także w sklepach tradycyjnych jest faktem, z którym nie sposób polemizować. Konsumenci wykazują coraz większe zaufanie do szybkich przelewów, rozwiązań płatniczych takich, jak BLIK, płatności kartowych i innych wygodnych, bezgotówkowych narzędzi płatności.Polacy wiedzą, że płacenie kartą lub z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu płatności internetowych Paybynet, jest szybkie, intuicyjne i co najważniejsze - bezpieczne" - powiedział dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR Przemysław Soboń, cytowany w komunikacie.
"W ciągu roku o 6 pkt proc. zwiększył się odsetek badanych, którzy płacąc w internecie szukają logo swojego banku na stronie sklepu i wyniósł 37% (w 2018 r. - 31%). Niewiele mniej - 35% respondentów wykonuje przedpłatę za pośrednictwem przelewu, chcąc, aby pieniądze trafiły bezpośrednio do sprzedawcy" - czytamy dalej.
Badanie zrealizowane w marcu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie osób w wieku od 15 lat (N=1009) i próbie pracowników banków (N=102).