W ramach pilotażowego projektu prowadzonego wspólnie z KIR, Orange Polska dostarczył swoim pracownikom jednorazowe certyfikaty do mobilnego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir. Podpis złożony przy pomocy mSzafir ma moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu. Certyfikaty są generowane w pełni online z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości użytkowników w bankowości elektronicznej, podano.
"Usługę mSzafir wprowadziliśmy pilotażowo z końcem września. W ramach tego projektu kupiliśmy kilka tysięcy kodów uprawniających do bezpłatnego skorzystania z kwalifikowanych podpisów elektronicznych przez naszych pracowników w sprawach kadrowych. Orange Polska systematycznie wprowadza kolejne elementy ułatwiające pracownikom codzienne funkcjonowanie i kontakt z pracodawcą w warunkach powszechnej pracy zdalnej. Realizowany z KIR pilotaż jest częścią tych działań" - powiedział rzecznik Orange Wojciech Jabczyński, cytowany w komunikacie.
Usługa mSzafir to kwalifikowany podpis elektroniczny, dostępny w wersji mobilnej, eliminującej konieczność stosowania czytników i kart kryptograficznych. Dokumenty można podpisywać w dowolnym miejscu i czasie, na każdym urządzeniu: komputerze, tablecie czy smartfonie, bez potrzeby instalowania i konfigurowania dodatkowego oprogramowania. mSzafir spełnia wszystkie kryteria bezpieczeństwa określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS.
"mSzafir to pierwsze rozwiązanie na polskim rynku pozwalające na uzyskanie kwalifikowanego certyfikatu w pełni online i złożenie podpisu o gwarantowanej mocy prawnej. Dzięki zastosowaniu mechanizmu potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, proces uzyskiwania i składania podpisu jest maksymalnie uproszczony. Pozwala to na szybkie i efektywne wdrożenie e-podpisu w organizacjach. Program pilotażowy Orange pokazał, że przy zastosowaniu najnowszych rozwiązań cyfrowych - takich jak mSzafir, potencjalne ograniczenia, jakie niesie za sobą praca zdalna, można efektywnie eliminować" - powiedział wiceprezes KIR Robert Trętowski.
Dostarczana przez KIR usługa umożliwia funkcjom HR przejście na całkowicie elektroniczne akta osobowe, bez konieczności przechowywania dokumentów papierowych, co poprawia szybkość przetwarzania danych i obieg informacji w ramach całej firmy. Dokumentacja elektroniczna eliminuje konieczność utrzymywania często kosztownej archiwizacji dokumentów papierowych. Poprawia także kontrolę nad dystrybucją oraz bezpieczeństwem informacji. Jest to kolejne w ostatnich tygodniach komercyjne wdrożenie mSzafir. Pod koniec września PKO Bank Polski udostępnił tę usługę klientom, otwierającym zdalnie rachunek inwestycyjny, podsumowano.
KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.