Grupa Żywiec długo samotnie reprezentowała branżę piwowarską na giełdzie. Odkąd w 2012 roku pojawił się na NewConnect Browar Gontyniec (obecna nazwa - Browar Czarnków) ta samotność się skończyła. Teraz dołącza trzeci.
Browar Jastrzębie podtrzymuje plan debiutu na rynku NewConnect do końca tego roku - poinformował prezes Piotr Piekarski. Spółka zobowiązała się do tego, sprzedając nowe akcje od października 2018 do stycznia 2019 4345 drobnym akcjonariuszom w ramach crowdfundungu na platformie beesfund.
Ci kupowali akcje po 23 gr, za zwykle małe kwoty około 100-200 zł. Wartość nominalna jednej akcji to 10 gr. Po takiej cenie obejmowali je założyciele.
Zobacz też: Marek Jakubiak: Prowadzenie firmy w Polsce to heroizm
- Podczas pierwszej oferty akcji prowadzonej na platformie crowdfundingowej udało nam się pozyskać niecałe 3,88 mln zł. Nasze potrzeby są większe, dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie dodatkowej emisji i podzieliliśmy ją na emisję akcji o wartość 0,5 mln zł i emisję obligacji również o wartości 0,5 mln zł skierowanych do określonej liczby inwestorów. To oznacza, że na inwestycje przeznaczymy łącznie około 4,88 mln zł - powiedział prezes Piekarski w kuluarach konferencji SII Wall Street w Karpaczu.
Dodał, że środki z tych emisji sfinansują budowę browaru i powiększenie sieci sprzedaży.
- Obiecaliśmy inwestorom, że spółka wejdzie na rynek publiczny i tak się stanie. Chcemy zadebiutować na rynku NewConnect do końca roku - powiedział Piekarski.
Prezes wyjaśnił, że budowa browaru już trwa i po jego wyposażeniu w urządzenia browarnicze uruchomienie planowane jest na przełomie 2019/2020 r.
- Docelowo chcielibyśmy warzyć około 1 mln litrów piwa rocznie. Obecnie jest to ok. 15 tys. litrów miesięcznie - dodał
Browar Jastrzębie to bardzo "świeży" uczestnik rynku. Działa w branży piwowarskiej dopiero od 2017 r. Założyła go grupa piwowarów. Prezes Piekarski w latach 2013-2016 był Skarbnikiem Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl