"W Kombinat Konopny zainwestowałem już blisko 4 mln zł, dwa lata pracy, kilkanaście lat doświadczenia i sto procent zaangażowania. Dziś branża konopna przeżywa swoje 'momentum' w Polsce i na świecie. To najlepszy czas, by Kombinat nabrał wiatru w żagle i stał się liderem odbudowy polskiego rynku konopnego" - powiedział prezes Kombinatu Konopnego Maciej Kowalski, cytowany w komunikacie.
Kombinat Konopny powstał w 2019 roku. Jego twarzą jest Maciej Kowalski - inicjator przetwórstwa konopi włóknistych w Polsce. Był założycielem i w latach 2014-2018 prezesem firmy HemPoland, która z chwilą przejęcia przez kanadyjską spółkę The Green Organic Dutchman wyceniona została na 100 mln zł.
"Kombinat to idealne połączenie perspektywicznej branży oraz eksperta, który jest jednocześnie prezesem spółki i ambasadorem segmentu konopi w Polsce. Firma od kilku tygodni wzbudzała ogromne emocje wśród inwestorów. Odnotowała rekordową liczbę zapisów na powiadomienia o starcie kampanii. Spodziewaliśmy się nieprzeciętnego zainteresowania inwestorów, ale efekt przerósł nawet te oczekiwania. Serdecznie gratulujemy spółce i dziękujemy inwestorom za wpłaty i to w tak szybkim tempie" - powiedział dyrektor operacyjny Marcel Rowiński, cytowany w komunikacie.
Kombinat Konopny dzierżawi 40 hektarów pola w okolicy Elbląga, na którym uprawia konopie włókniste. Posiada autorskiej konstrukcji maszyny oraz opracowane przez zespół spółki technologie przetwórstwa konopi i wydobycia włókna. Obecnie firma ma w ofercie suplementy diety w kapsułkach oparte na konopiach włóknistych, "Zioła na dobry nastrój" i "Zioła na koncentrację", oprócz tego konopie dekarboksylowane, przygotowane na potrzeby dalszego przetwórstwa, a także pyłek konopny i kwiaty konopi włóknistych. Po pozyskaniu budżetu ze zbiórki crowdinvestingowej do sprzedaży mają trafić także: olejek CBD (2021) i tekstylia (2022). Kluczowa dla spółki jest pełna kontrola nad całym procesem produkcji, od zasiewu, po etykietę na produkcie końcowym.
Pięcioletnia strategia ma przygotować Kombinat Konopny do debiutu na giełdzie. Do 2025 spółka zakłada rozwinięcie produkcji, pozwalającej na osiągnięcie rocznych przychodów na poziomie 25 mln zł przy 25 proc. marży EBITDA, wskazano w informacji.
"Udało nam się opracować przełomową technologię, która znacznie obniża koszty produktu końcowego. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować bezkonkurencyjne ceny przy zachowaniu pełnej gwarancji jakości. Dla przykładu średnia cena rynkowa produktu zawierającego 500 mg CBD wynosi 120 zł, my będziemy mogli zaproponować je w cenie niższej nawet o 75%. Obok wprowadzenia na rynek olejku CBD w najniższej na rynku cenie, naszym celem jest zaopatrywanie europejskich producentów odzieży i obić tapicerskich w najlepszej jakości materiały 100% polskiej produkcji" - zapowiedział Kowalski.