CHERRY: strona spółki
22.01.2024, 9:13
CHP Aktualizacja strategii rozwoju Spółki
Zarząd Cherrypick Games S.A. z siedzibą w Warszawie (“Spółka”) informuje, że w dniu 22 stycznia 2024 roku przyjął i przedstawił Radzie Nadzorczej aktualizację strategii rozwoju Spółki, która wyznacza kierunki działania i priorytety na lata 2024-2027 (“Strategia”).
Zgodnie z przyjętymi założeniami, Spółka rozszerzyła swoją strategię o produkcję gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, w tym urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox). W ocenie Zarządu, tego rodzaju produkcje będą miały większy potencjał komercyjny dla Spółki niż produkcje typu free2play lub freemium, co wynika z obserwowanych zmian i trendów na globalnym rynku gier oraz struktury i planów Spółki. W realizacja założeń Strategii Zarządu szczególne znaczenie będzie miało wykorzystanie zasobów Spółki, takich jak m.in.: - silny zespół deweloperski, który został rozbudowany w okresie od 2022 roku, - doświadczenie zebrane przy produkcji gry “Kingdoms: Merge & Build”, która została wydana na wszystkie urządzenia firmy Apple, w tym telefony, komputery MacOS oraz Apple tvOS (obecnie Spółka prowadzi prace nad jej adaptacją na urządzenie Apple Vision Pro), - posiadane konta deweloperskie i wydawnicze na wszystkich platformach wymienionych wyżej, - relacje biznesowe z partnerami biznesowymi z którymi Spółka współpracowała w ostatnich latach, - sprawdzeni partnerzy zewnętrzni z którymi Spółka współpracowała m.in. przy produkcji gry “Kingdoms: Merge & Build”. Strategicznym celem na lata 2024-2027 jest wyprodukowanie i wydanie co najmniej dwóch nowych gier multi-platformowych z kategorii premium. Na obecnym etapie pracy Zarząd dopuszcza zarówno współpracę z wydawcą, jak i samodzielne wydanie kluczowych tytułów. Obecnie Spółka prowadzi prace nad projektem o roboczej nazwie “Papillon”. Dodatkowo Zarząd planuje w okresie 2024-2027 wydanie starszych gier ze swojego portfolio na nowe platformy. Spółka może też kontynuować współpracę z dotychczasowymi partnerami (Apple, Nine66), lub nawiązanie współpracy z nowymi partnerami w celu realizacji projektów finansowanych przez partnerów. Zarząd zakłada obecnie, że realizacja Strategii zostanie sfinansowana ze środków własnych, ewentualnie ze środków z potencjalnych umów wydawniczych, realizacji projektów finansowanych przez partnerów, lub komercjalizacji gier z “back catalogue” (wydanie starszych gier Spółki na nowe platformy), jednakże Spółka nie wyklucza pozyskania kapitału zewnętrznego w celu zdynamizowania rozwoju Spółki. Prezentacja Strategii stanowi załącznik do niniejszego raportu.
Zgodnie z przyjętymi założeniami, Spółka rozszerzyła swoją strategię o produkcję gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, w tym urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox). W ocenie Zarządu, tego rodzaju produkcje będą miały większy potencjał komercyjny dla Spółki niż produkcje typu free2play lub freemium, co wynika z obserwowanych zmian i trendów na globalnym rynku gier oraz struktury i planów Spółki. W realizacja założeń Strategii Zarządu szczególne znaczenie będzie miało wykorzystanie zasobów Spółki, takich jak m.in.: - silny zespół deweloperski, który został rozbudowany w okresie od 2022 roku, - doświadczenie zebrane przy produkcji gry “Kingdoms: Merge & Build”, która została wydana na wszystkie urządzenia firmy Apple, w tym telefony, komputery MacOS oraz Apple tvOS (obecnie Spółka prowadzi prace nad jej adaptacją na urządzenie Apple Vision Pro), - posiadane konta deweloperskie i wydawnicze na wszystkich platformach wymienionych wyżej, - relacje biznesowe z partnerami biznesowymi z którymi Spółka współpracowała w ostatnich latach, - sprawdzeni partnerzy zewnętrzni z którymi Spółka współpracowała m.in. przy produkcji gry “Kingdoms: Merge & Build”. Strategicznym celem na lata 2024-2027 jest wyprodukowanie i wydanie co najmniej dwóch nowych gier multi-platformowych z kategorii premium. Na obecnym etapie pracy Zarząd dopuszcza zarówno współpracę z wydawcą, jak i samodzielne wydanie kluczowych tytułów. Obecnie Spółka prowadzi prace nad projektem o roboczej nazwie “Papillon”. Dodatkowo Zarząd planuje w okresie 2024-2027 wydanie starszych gier ze swojego portfolio na nowe platformy. Spółka może też kontynuować współpracę z dotychczasowymi partnerami (Apple, Nine66), lub nawiązanie współpracy z nowymi partnerami w celu realizacji projektów finansowanych przez partnerów. Zarząd zakłada obecnie, że realizacja Strategii zostanie sfinansowana ze środków własnych, ewentualnie ze środków z potencjalnych umów wydawniczych, realizacji projektów finansowanych przez partnerów, lub komercjalizacji gier z “back catalogue” (wydanie starszych gier Spółki na nowe platformy), jednakże Spółka nie wyklucza pozyskania kapitału zewnętrznego w celu zdynamizowania rozwoju Spółki. Prezentacja Strategii stanowi załącznik do niniejszego raportu.