SFINKS: strona spółki
7.10.2024, 14:14
SFS Informacja o kwartalnej sprzedaży gastronomicznej
Zarząd Sfinks Polska S.A. z siedzibą w Zalesiu Górnym („Spółka”, „Emitent”, „Sfinks”), w nawiązaniu do rb. 2/2024 z dnia 24.01.2024 r., dotyczącego przekazywania Informacji o cyklicznej sprzedaży gastronomicznej, informuje, że za trzeci kwartał 2024 r. wartość netto sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, wyniosła ogółem 54,80 mln PLN i była realizowana przez 76 lokali wg stanu na koniec kwartału. Oznacza to 6,6% wzrostu sprzedaży gastronomicznej netto w stosunku do trzeciego kwartału 2023 r., kiedy to wynosiła ona 51,43 mln PLN i była realizowana przez 74 lokale wg stanu na koniec kwartału. W rachunku narastającym od stycznia do września sprzedaż gastronomiczna w 2024 r. wyniosła 154,3 mln PLN i wzrosła o 9,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wartość sprzedaży gastronomicznej netto zrealizowanej przez lokale porównywalne, czyli działające zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak i na koniec miesięcy z analogicznego okresu roku ubiegłego (L4L), działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za trzeci kwartał 2024 r. wyniosła 51,02 mln PLN w stosunku do sprzedaży na poziomie 48,23 mln PLN za trzeci kwartał 2023 r. (5,8% wzrostu). Natomiast w rachunku narastającym od stycznia do września 2024 r. sprzedaż gastronomiczna realizowana przez lokale porównywalne (L4L) wyniosła 143,41 mln PLN i wzrosła o 8,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Emitent przypomina, że sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód Grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa. Emitent zwraca również uwagę, iż poziom sprzedaży gastronomicznej jest jednym ze wskaźników bieżącego postrzegania sytuacji Spółki, jednak nie może być jedyną podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej Spółki. Szczegółowe dane finansowe dotyczące działalności Emitenta i jego Grupy Kapitałowej w poszczególnych okresach sprawozdawczych będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie właściwych raportów.
Wartość sprzedaży gastronomicznej netto zrealizowanej przez lokale porównywalne, czyli działające zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak i na koniec miesięcy z analogicznego okresu roku ubiegłego (L4L), działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za trzeci kwartał 2024 r. wyniosła 51,02 mln PLN w stosunku do sprzedaży na poziomie 48,23 mln PLN za trzeci kwartał 2023 r. (5,8% wzrostu). Natomiast w rachunku narastającym od stycznia do września 2024 r. sprzedaż gastronomiczna realizowana przez lokale porównywalne (L4L) wyniosła 143,41 mln PLN i wzrosła o 8,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Emitent przypomina, że sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód Grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa. Emitent zwraca również uwagę, iż poziom sprzedaży gastronomicznej jest jednym ze wskaźników bieżącego postrzegania sytuacji Spółki, jednak nie może być jedyną podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej Spółki. Szczegółowe dane finansowe dotyczące działalności Emitenta i jego Grupy Kapitałowej w poszczególnych okresach sprawozdawczych będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie właściwych raportów.