POLICE: strona spółki
8.10.2024, 19:14
PCE Zawarcie umowy na dofinansowanie przez spółkę zależną.
Zarząd spółki Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A. („Emitent”) informuje, iż w dniu 8 października 2024 roku spółka zależna Emitenta - Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. zawarła z Europejską Agencją Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska umowę („Umowa grantowa”) na dofinansowanie projektu pn. „Budowa węzła kolejowego dla Portu Police wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police” („Projekt”).
Przedmiotem Projektu jest wykonanie węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w celu poprawy dostępności i zdolności przeładunkowej Morskiego Portu Police poprzez zapewnienie dostępu do sieci kolejowej. Celem Projektu jest zwiększenie dostępności Portu Police zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej. Całkowita wartość Projektu wynosi 48,3 mln EUR, w tym wydatki kwalifikowane stanowią 41,1 mln EUR. Kwota dofinansowania przyznana dla spółki Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. w ramach Umowy grantowej wyniesie 33,4 mln EUR, tj. 81,4% wydatków kwalifikowanych Projektu w okresie realizacji Projektu, którego planowany termin zakończenia przypada na I kwartał 2028 roku. W tym terminie Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. jest zobowiązany do realizacji projektu budowy węzła kolejowego i infrastruktury technicznej, obejmującego m.in. budowę około 6 km torów i 2,82 km dróg wewnętrznych, wraz z budynkiem nastawni oraz systemem sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja przewiduje wykonanie grup torów odjazdowych, przyjazdowo-odjazdowych, ładunkowych, częściowo zelektryfikowanych, oraz dróg równoległych do torów. W ramach projektu realizowane będą także prace nad modernizacją przepompowni wód deszczowych i sieci przeciwpożarowej dla zabezpieczenia torów przed zalaniem i ochrony przeciwpożarowej. Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 12 czerwca 2014, nr. L 173/1 z późn. zm.).
Przedmiotem Projektu jest wykonanie węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w celu poprawy dostępności i zdolności przeładunkowej Morskiego Portu Police poprzez zapewnienie dostępu do sieci kolejowej. Celem Projektu jest zwiększenie dostępności Portu Police zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej. Całkowita wartość Projektu wynosi 48,3 mln EUR, w tym wydatki kwalifikowane stanowią 41,1 mln EUR. Kwota dofinansowania przyznana dla spółki Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. w ramach Umowy grantowej wyniesie 33,4 mln EUR, tj. 81,4% wydatków kwalifikowanych Projektu w okresie realizacji Projektu, którego planowany termin zakończenia przypada na I kwartał 2028 roku. W tym terminie Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. jest zobowiązany do realizacji projektu budowy węzła kolejowego i infrastruktury technicznej, obejmującego m.in. budowę około 6 km torów i 2,82 km dróg wewnętrznych, wraz z budynkiem nastawni oraz systemem sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja przewiduje wykonanie grup torów odjazdowych, przyjazdowo-odjazdowych, ładunkowych, częściowo zelektryfikowanych, oraz dróg równoległych do torów. W ramach projektu realizowane będą także prace nad modernizacją przepompowni wód deszczowych i sieci przeciwpożarowej dla zabezpieczenia torów przed zalaniem i ochrony przeciwpożarowej. Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 12 czerwca 2014, nr. L 173/1 z późn. zm.).