HANDLOWY: strona spółki
5.12.2024, 22:17
BHW Przyjęcie Strategii Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2025-2027.
Podstawa prawna: art.17 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Rozporządzenie MAR).
W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2022-2024 Bank Handlowy w Warszawie S.A. („Bank”) informuje, iż w dniu 5 grudnia 2024 roku, Rada Nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2025-2027 („Strategia”). W związku z trwającym procesem wyjścia z Segmentu Bankowości Detalicznej i z brakiem ostatecznych decyzji w tej sprawie na dzień przyjęcia Strategii, zakłada ona kontynuację działalności Banku w oparciu o dwa segmenty biznesowe – Bankowość Instytucjonalną i Bankowość Detaliczną. Strategia wzrostu Banku na lata 2025-2027 zakłada rozwój działalności biznesowej oraz osiągnięcie następujących celów finansowych: • Zwrot na kapitale (ROE) >15% w całym okresie objętym Strategią • Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I < 45%) • Wzrost aktywów klientów instytucjonalnych na poziomie 7% średniorocznie w okresie 3 lat • Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora Rozwój działalności biznesowej będzie realizowany w oparciu o przewagi konkurencyjne Bankowości Instytucjonalnej, m.in. wykorzystanie globalnej sieci (wdrożenie nowoczesnych rozwiązań płatniczych spełniających wymagania klientów określanych jako Digital Natives, dynamiczny wzrost w obszarze finansowania handlu oraz produktów optymalizujących wykorzystanie kapitału pracującego). Bank stawia na dynamiczny rozwój w segmencie Bankowości Przedsiębiorstw między innymi poprzez rozwój oferty dla klientów prowadzących transgraniczne operacje. Dodatkowo Bank będzie rozwijać inicjatywy wpisujące się w strategiczne priorytety kraju, jakimi są transformacja energetyczna oraz wynikające z sytuacji geopolitycznej rosnące inwestycje na rzecz obronności. Bank będzie wspierać przedsiębiorstwa w dążeniu do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego oraz uczestniczyć w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej. Istotnym elementem będzie także akwizycja nowych klientów, w szczególności w segmencie firm międzynarodowych i Bankowości Przedsiębiorstw. Niezmiennie, Bank chce utrzymać pozycję lidera w segmencie firm globalnych. W Segmencie Bankowości Detalicznej, Bank będzie kontynuował oferowanie klientom najlepszej obsługi i produktów. Bank skupi się na utrzymaniu wartości i rentowności tego segmentu. Jednocześnie, integralną częścią Strategii Banku jest strategia zrównoważonego rozwoju. W ramach realizacji działań w tym obszarze Bank skupi się na wspieraniu swoich klientów w procesie ich zrównoważonej transformacji (m.in. poprzez udzielenie 2 mld zł finansowania zaklasyfikowanego jako zrównoważone), udoskonaleniu procesów zarządzania ryzykiem ESG oraz na kontynuacji transformacji własnej działalności operacyjnej.
W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2022-2024 Bank Handlowy w Warszawie S.A. („Bank”) informuje, iż w dniu 5 grudnia 2024 roku, Rada Nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2025-2027 („Strategia”). W związku z trwającym procesem wyjścia z Segmentu Bankowości Detalicznej i z brakiem ostatecznych decyzji w tej sprawie na dzień przyjęcia Strategii, zakłada ona kontynuację działalności Banku w oparciu o dwa segmenty biznesowe – Bankowość Instytucjonalną i Bankowość Detaliczną. Strategia wzrostu Banku na lata 2025-2027 zakłada rozwój działalności biznesowej oraz osiągnięcie następujących celów finansowych: • Zwrot na kapitale (ROE) >15% w całym okresie objętym Strategią • Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I < 45%) • Wzrost aktywów klientów instytucjonalnych na poziomie 7% średniorocznie w okresie 3 lat • Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora Rozwój działalności biznesowej będzie realizowany w oparciu o przewagi konkurencyjne Bankowości Instytucjonalnej, m.in. wykorzystanie globalnej sieci (wdrożenie nowoczesnych rozwiązań płatniczych spełniających wymagania klientów określanych jako Digital Natives, dynamiczny wzrost w obszarze finansowania handlu oraz produktów optymalizujących wykorzystanie kapitału pracującego). Bank stawia na dynamiczny rozwój w segmencie Bankowości Przedsiębiorstw między innymi poprzez rozwój oferty dla klientów prowadzących transgraniczne operacje. Dodatkowo Bank będzie rozwijać inicjatywy wpisujące się w strategiczne priorytety kraju, jakimi są transformacja energetyczna oraz wynikające z sytuacji geopolitycznej rosnące inwestycje na rzecz obronności. Bank będzie wspierać przedsiębiorstwa w dążeniu do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego oraz uczestniczyć w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej. Istotnym elementem będzie także akwizycja nowych klientów, w szczególności w segmencie firm międzynarodowych i Bankowości Przedsiębiorstw. Niezmiennie, Bank chce utrzymać pozycję lidera w segmencie firm globalnych. W Segmencie Bankowości Detalicznej, Bank będzie kontynuował oferowanie klientom najlepszej obsługi i produktów. Bank skupi się na utrzymaniu wartości i rentowności tego segmentu. Jednocześnie, integralną częścią Strategii Banku jest strategia zrównoważonego rozwoju. W ramach realizacji działań w tym obszarze Bank skupi się na wspieraniu swoich klientów w procesie ich zrównoważonej transformacji (m.in. poprzez udzielenie 2 mld zł finansowania zaklasyfikowanego jako zrównoważone), udoskonaleniu procesów zarządzania ryzykiem ESG oraz na kontynuacji transformacji własnej działalności operacyjnej.