GOBARTO: strona spółki
17.12.2024, 13:59
GOB GOBARTO S.A. – przyjęcie przez Emitenta strategii działania na lata 2025 - 2030
Działając na podstawie art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 roku w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz.U.UE.L.2014.173.1 z dnia 2014.06.12), Gobarto S.A. z siedzibą w Warszawie („Emitent” lub „Spółka”), informuje o przyjęciu w dniu dzisiejszym przez Emitenta strategii działania grupy kapitałowej Emitenta na lata 2025 – 2030 („Strategia”).
Strategia stanowi kontynuację założeń i kierunków rozwoju Spółki oraz jej grupy kapitałowej określonych w strategii na lata 2019 – 2024, o przyjęciu której Emitent informował w raportach bieżących nr 4/2019 z 30 stycznia 2019 roku oraz nr 3/2020 z 23 stycznia 2020 roku. Strategia zakłada dalszy rozwój organiczny spółek i skoncentrowanie działalności grupy kapitałowej na trzech segmentach: zwierzęcym, produkcyjnym oraz dystrybucyjnym. Celem przyjętej Strategii jest dalsze umocnienie się Emitenta na pozycji lidera polskiego rynku mięsnego oraz wzmocnienie pozycji na rynku europejskim, zarówno poprzez zwiększenie mocy produkcyjnych, jak i możliwości dystrybucyjnych. Strategia działania grupy kapitałowej Emitenta na lata 2025 – 2030 zakłada: W segmencie zwierzęcym: • rozwój segmentu surowcowego poprzez inwestycje w fermy własne, w tym w szczególności fermy zarodowe; • rozwój produkcji tucznika w ramach Programu Gobarto 500 oraz tuczu kontraktowego. W segmencie produkcyjnym: • inwestycje w zakład ubojowy zwiększające moce produkcyjne; • inwestycje w zakresie linii do rozbioru mięsa wraz z automatyzacją logistyki wewnątrzzakładowej oraz linii do pakowania. W segmencie dystrybucyjnym: • działania zmierzające do zwiększenia wolumenu sprzedaży w oparciu o posiadane aktywa, otwieranie nowych hurtowni oraz ewentualne akwizycje w obszarze dystrybucji. Dopełnienie dla powyższych działań stanowi rozwój własnych źródeł energii odnawialnej poprzez budowę biogazowni a także instalacji fotowoltaicznych przy lokalizacjach należących do grupy kapitałowej Emitenta. Strategia uwzględnia również przyjęte przez Emitenta działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, określone w Strategii ESG 2024 – 2030 grupy kapitałowej Gobarto oraz Strategii klimatycznej 2024 – 2030 grupy kapitałowej Gobarto, o przyjęciu których Emitent informował w raporcie bieżącym nr 4/2024 z 26 marca 2024 roku, a które w stosunku do Strategii stanowią dokumenty komplementarne, uzupełniające działania Emitenta o zagadnienia środowiskowe oraz społeczne i pracownicze określając m.in. cele i zobowiązania Spółki w tych obszarach, w tym: • obniżenie wskaźnika intensywności emisji w zakresie 1 i 2; • zwiększenie produkcji energii elektrycznej z OZE; • zwiększenie produkcji nawozów organicznych; • zwiększenie nacisku na dialog z interesariuszami oraz wsparcie społeczności lokalnych, poprzez działania Fundacji Gobarto oraz program Gobarto 500; • zwiększenie satysfakcji pracowników.
Strategia stanowi kontynuację założeń i kierunków rozwoju Spółki oraz jej grupy kapitałowej określonych w strategii na lata 2019 – 2024, o przyjęciu której Emitent informował w raportach bieżących nr 4/2019 z 30 stycznia 2019 roku oraz nr 3/2020 z 23 stycznia 2020 roku. Strategia zakłada dalszy rozwój organiczny spółek i skoncentrowanie działalności grupy kapitałowej na trzech segmentach: zwierzęcym, produkcyjnym oraz dystrybucyjnym. Celem przyjętej Strategii jest dalsze umocnienie się Emitenta na pozycji lidera polskiego rynku mięsnego oraz wzmocnienie pozycji na rynku europejskim, zarówno poprzez zwiększenie mocy produkcyjnych, jak i możliwości dystrybucyjnych. Strategia działania grupy kapitałowej Emitenta na lata 2025 – 2030 zakłada: W segmencie zwierzęcym: • rozwój segmentu surowcowego poprzez inwestycje w fermy własne, w tym w szczególności fermy zarodowe; • rozwój produkcji tucznika w ramach Programu Gobarto 500 oraz tuczu kontraktowego. W segmencie produkcyjnym: • inwestycje w zakład ubojowy zwiększające moce produkcyjne; • inwestycje w zakresie linii do rozbioru mięsa wraz z automatyzacją logistyki wewnątrzzakładowej oraz linii do pakowania. W segmencie dystrybucyjnym: • działania zmierzające do zwiększenia wolumenu sprzedaży w oparciu o posiadane aktywa, otwieranie nowych hurtowni oraz ewentualne akwizycje w obszarze dystrybucji. Dopełnienie dla powyższych działań stanowi rozwój własnych źródeł energii odnawialnej poprzez budowę biogazowni a także instalacji fotowoltaicznych przy lokalizacjach należących do grupy kapitałowej Emitenta. Strategia uwzględnia również przyjęte przez Emitenta działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, określone w Strategii ESG 2024 – 2030 grupy kapitałowej Gobarto oraz Strategii klimatycznej 2024 – 2030 grupy kapitałowej Gobarto, o przyjęciu których Emitent informował w raporcie bieżącym nr 4/2024 z 26 marca 2024 roku, a które w stosunku do Strategii stanowią dokumenty komplementarne, uzupełniające działania Emitenta o zagadnienia środowiskowe oraz społeczne i pracownicze określając m.in. cele i zobowiązania Spółki w tych obszarach, w tym: • obniżenie wskaźnika intensywności emisji w zakresie 1 i 2; • zwiększenie produkcji energii elektrycznej z OZE; • zwiększenie produkcji nawozów organicznych; • zwiększenie nacisku na dialog z interesariuszami oraz wsparcie społeczności lokalnych, poprzez działania Fundacji Gobarto oraz program Gobarto 500; • zwiększenie satysfakcji pracowników.