ANSWEAR: strona spółki
7.01.2025, 18:37
ANR Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za IV kwartał 2024 r. oraz 12 miesięcy 2024 r.
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za IV kwartał 2024 r. oraz 12 miesięcy 2024 r. wraz z wartościami porównawczymi za IV kwartał 2023 r. oraz 12 miesięcy 2023 r.:
- W czwartym kwartale 2024 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 23,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., osiągając wartość 546,3 mln zł (IV kwartał 2023 r.: 442,1 mln zł). Sprzedaż online za 12 miesięcy 2024 r. wyniosła 1.520,4 mln zł i wzrosła o 19,8% w porównaniu do 12 miesięcy 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 1.269,1 mln zł. - Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w czwartym kwartale 2024 r. wyniosły 525,6 mln zł osiągając dynamikę 4Q2024 / 4Q2023 na poziomie 22,1% (IV kwartał 2023 r.: 430,4 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2024 r. wyniosły 1.501,5 mln zł i wzrosły o 19,2% w porównaniu do 12 miesięcy 2023 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 1.260,1 mln zł. Komentarz Zarządu do danych liczbowych: W czwartym kwartale 2024 r. Spółka raportuje wysoką ponad 22% dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku, co powoduje, że dynamika wzrostu dla całego 2024 r. wzrosła z raportowanych po 3 kwartałach 17,6% do 19,2% dla pełnych 12 miesięcy br. Dobrze przygotowana oferta kolekcji jesień-zima 2024, starannie opracowane kampanie promocyjne oraz druga odsłona kampanii wizerunkowej Answear z markami premium przyniosły zadowalające efekty sprzedażowe. Spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię umocnienia swojej pozycji w segmencie premium i udoskonala ofertę produktową, a osiągnięte dynamiki sprzedaży na poziomie wyraźnie wyższym niż konkurencja on-line potwierdzają zasadność obranego kierunku zmian. Znaczące inwestycje zarówno w rozwój przejętej marki PRM, repozycjonowania Answear.com, jak i otwarcia koncept store-ów w Fabryce Norblina, przełożyły się na obserwowany korzystny trend wzrostowy w sprzedaży, a główne koszty tych zmian poniesione zostały w poprzednich kwartałach. Pomimo kontynuacji w czwartym kwartale szerokozasięgowej kampanii wizerunkowej, podnoszącej poziom wydatków marketingowych, efekty przyjętej strategii oraz rosnąca skala biznesu pozwalają oczekiwać stopniowej poprawy rentowności Spółki, zarówno w samym czwartym kwartale tego roku, jak i w perspektywie kolejnych okresów sprawozdawczych. Objaśnienia: (1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy; (2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM. Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za IV kwartał 2024 r. oraz 12 miesięcy 2024 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
- W czwartym kwartale 2024 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 23,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., osiągając wartość 546,3 mln zł (IV kwartał 2023 r.: 442,1 mln zł). Sprzedaż online za 12 miesięcy 2024 r. wyniosła 1.520,4 mln zł i wzrosła o 19,8% w porównaniu do 12 miesięcy 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 1.269,1 mln zł. - Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w czwartym kwartale 2024 r. wyniosły 525,6 mln zł osiągając dynamikę 4Q2024 / 4Q2023 na poziomie 22,1% (IV kwartał 2023 r.: 430,4 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2024 r. wyniosły 1.501,5 mln zł i wzrosły o 19,2% w porównaniu do 12 miesięcy 2023 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 1.260,1 mln zł. Komentarz Zarządu do danych liczbowych: W czwartym kwartale 2024 r. Spółka raportuje wysoką ponad 22% dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku, co powoduje, że dynamika wzrostu dla całego 2024 r. wzrosła z raportowanych po 3 kwartałach 17,6% do 19,2% dla pełnych 12 miesięcy br. Dobrze przygotowana oferta kolekcji jesień-zima 2024, starannie opracowane kampanie promocyjne oraz druga odsłona kampanii wizerunkowej Answear z markami premium przyniosły zadowalające efekty sprzedażowe. Spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię umocnienia swojej pozycji w segmencie premium i udoskonala ofertę produktową, a osiągnięte dynamiki sprzedaży na poziomie wyraźnie wyższym niż konkurencja on-line potwierdzają zasadność obranego kierunku zmian. Znaczące inwestycje zarówno w rozwój przejętej marki PRM, repozycjonowania Answear.com, jak i otwarcia koncept store-ów w Fabryce Norblina, przełożyły się na obserwowany korzystny trend wzrostowy w sprzedaży, a główne koszty tych zmian poniesione zostały w poprzednich kwartałach. Pomimo kontynuacji w czwartym kwartale szerokozasięgowej kampanii wizerunkowej, podnoszącej poziom wydatków marketingowych, efekty przyjętej strategii oraz rosnąca skala biznesu pozwalają oczekiwać stopniowej poprawy rentowności Spółki, zarówno w samym czwartym kwartale tego roku, jak i w perspektywie kolejnych okresów sprawozdawczych. Objaśnienia: (1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy; (2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM. Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za IV kwartał 2024 r. oraz 12 miesięcy 2024 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.