OTLOG: strona spółki
29.01.2025, 13:12
OTS Informacja dot. zamiaru realizacji projektu budowy terminala przeładunkowego i magazynowego produktów ciekłych na terenie portu morskiego, należącego do spółki zależnej Emitenta, tj. OT Port Świnoujście S.A. i wszczęcia związanych z tym procedur administracyjnych
Zarząd OT Logistics S.A. („Spółka”, „Emitent”) informuje, że rozważa realizację projektu budowy terminala przeładunkowego i magazynowego produktów ciekłych na terenie portu morskiego, należącego do spółki zależnej Emitenta, tj. OT Port Świnoujście S.A. (OTPŚ) i postanowił rozpocząć proces związany z pozyskaniem decyzji administracyjnych, które mogą być wymagane dla realizacji takiego projektu („Projekt”). Planowana lokalizacja terminala to nabrzeże Górników w porcie w Świnoujściu.
Realizacja rozważanego Projektu byłaby zgodna ze Strategią Grupy OT Logistics w perspektywie do 2026 r. (opublikowana raportem bieżącym nr 7/2024 z dnia 6.05.2024 r.), która przewiduje uzyskanie statusu uniwersalnego operatora logistycznego i dywersyfikację realizowanych usług. Po dotychczas przeprowadzonych wstępnych analizach, Spółka identyfikuje zapotrzebowanie rynkowe na projektowany terminal przeładunkowo – magazynowy. Zapotrzebowanie to wynika z deficytu paliw płynnych oraz pojemności magazynowych na polskim rynku, co skutkuje szybkim wzrostem importu paliw w ostatnich latach. Zapotrzebowanie na możliwości składowe dotyczą również innych ładunków płynnych. W ocenie Spółki rozważany Projekt terminalowy, w przypadku jego realizacji, będzie się wpisywał w istniejące zapotrzebowanie rynkowe. Spółka analizuje również sposób sfinansowania Projektu, które może się opierać na (i) finansowaniu kapitałowym (poprzez emisję akcji/udziałów na poziomie spółki OTPŚ lub spółki celowej), (ii) finansowaniu dłużnym lub (iii) połączeniu powyższych sposobów finansowania. Obecnie rodzaj oraz struktura pozyskania finansowania nie jest przesądzona, ale Spółka nie przewiduje na ten moment emisji akcji Spółki w celu sfinansowania projektu. Ponadto Spółka zamierza również uzyskać niezbędne zgody i pozwolenia administracyjne. Emitent wskazuje, że realizacja Projektu, jego ostateczne parametry oraz harmonogram realizacji zależy od wielu czynników, z których część jest poza kontrolą Emitenta. Spółka będzie przekazywała do publicznej wiadomości informacje o przebiegu Projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Realizacja rozważanego Projektu byłaby zgodna ze Strategią Grupy OT Logistics w perspektywie do 2026 r. (opublikowana raportem bieżącym nr 7/2024 z dnia 6.05.2024 r.), która przewiduje uzyskanie statusu uniwersalnego operatora logistycznego i dywersyfikację realizowanych usług. Po dotychczas przeprowadzonych wstępnych analizach, Spółka identyfikuje zapotrzebowanie rynkowe na projektowany terminal przeładunkowo – magazynowy. Zapotrzebowanie to wynika z deficytu paliw płynnych oraz pojemności magazynowych na polskim rynku, co skutkuje szybkim wzrostem importu paliw w ostatnich latach. Zapotrzebowanie na możliwości składowe dotyczą również innych ładunków płynnych. W ocenie Spółki rozważany Projekt terminalowy, w przypadku jego realizacji, będzie się wpisywał w istniejące zapotrzebowanie rynkowe. Spółka analizuje również sposób sfinansowania Projektu, które może się opierać na (i) finansowaniu kapitałowym (poprzez emisję akcji/udziałów na poziomie spółki OTPŚ lub spółki celowej), (ii) finansowaniu dłużnym lub (iii) połączeniu powyższych sposobów finansowania. Obecnie rodzaj oraz struktura pozyskania finansowania nie jest przesądzona, ale Spółka nie przewiduje na ten moment emisji akcji Spółki w celu sfinansowania projektu. Ponadto Spółka zamierza również uzyskać niezbędne zgody i pozwolenia administracyjne. Emitent wskazuje, że realizacja Projektu, jego ostateczne parametry oraz harmonogram realizacji zależy od wielu czynników, z których część jest poza kontrolą Emitenta. Spółka będzie przekazywała do publicznej wiadomości informacje o przebiegu Projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.