- Wiem, że zabrzmi to, jak banał (i proszę mi to wybaczyć), ale życie pisze naprawdę ciekawe scenariusze. Gdyby 25 lat temu, ktoś powiedział mi, jak potoczy się historia Kuboty, być może tylko uśmiechnąłbym się z niedowierzaniem - powiedział Wiesław Michalski, założyciel marki Kubota oraz wiceprezes zarządu Kubota S.A.
- A jednak, już niedługo planujemy wejść na rynek NewConnect. W imieniu swoim oraz żony dziękuję wszystkim za zaufanie - dodał.
17 sierpnia o godzinie 10.00 rozpoczęła się II transza emisji akcji Kubota, mająca charakter otwarty, a to oznacza, że każdy może zostać akcjonariuszem. Zapisy na akcje w ramach są przyjmowane do 24 sierpnia 2021 roku. Wartość pojedynczego zapisu na akcje wynosi 5-25 tys. zł, a jedna osoba może złożyć więcej niż jeden zapis.
Inwestorzy, którzy zdecydują się na objęcie akcji za minimum 10 tys. zł, otrzymają od Kuboty przesyłkę z niespodziankami, w której znajdzie się m.in. pamiątkowa para legendarnych klapków Kubota Rzep z przygotowanym specjalnie na tę okazję nadrukiem.
Wcześniej, 10 sierpnia, ruszyły zapisy dla większych graczy instytucjonalnych, którzy są w stanie wyłożyć co najmniej 25 tys. zł.
W ramach emisji akcji spółka planuje pozyskać do 2,5 mln zł, które przeznaczy m.in. na zwiększenie zapasów produktów, rozwój zespołu oraz rozwój sklepu internetowego.
Po zakończeniu oferty firmę czeka jeszcze kilka czynności formalnych. Kubota zakłada, że "wykonamy te kroki jeszcze w tym roku, co pozwoli nam na złożenie wniosku o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect w IV kwartale 2021 lub 1 kwartale 2022 roku". Debiut może mieć miejsce na przełomie I i II kwartału 2022 roku.
Klapki Kubota bywały obiektem żartów, a stały się poważnym biznesem. Na razie spółka wchodzi na NewConnect, ale droga na główny rynek warszawskiej GPW jest otwarta.
Historia Kuboty sięga 1994 roku. Wtedy pierwsze piankowe klapki na rzep przyjechały do Polski z Chin.
W 2018 roku marka Kubota została reaktywowana. Po krótkich negocjacjach z Dorotą i Wiesławem Michalskimi oraz ich synami Fundacja Isyrius otrzymała licencję na znak towarowy Kubota i na nowo ruszyła machina promocyjna i sprzedażowa.