Spółka podała w komunikacie, że sprzedaż gry "Frostpunk 2" do poniedziałku, do godz. 8.00, przekroczyła 350 tys. sztuk, a łączne przychody przekroczyły nakłady poniesione przez spółkę na produkcję i marketing gry.
Spółka zastrzegła, że szacunek uwzględnia odroczone w czasie płatności z tytułu udostępnienia "Frostpunka 2" w usłudze Game Pass prowadzonej przez Microsoft, a także część przychodów ze sprzedaży wersji Deluxe gry przypadającą na zawarte w tej wersji trzy płatne DLC. Przychody z tego źródła będą rozpoznawane w przyszłości, wraz z rynkowymi premierami kolejnych DLC.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gra "Frostpunk 2" zadebiutowała w piątek o 19:00 na PC. Obroty na akcjach spółki wynoszą ok. 13 mln zł, podczas gdy dla mWIG40 jest to ok. 19 mln zł. W piątek na zamknięciu kurs akcji spółki spadł o 0,37 proc.
Rynek rozczarowany debiutem gry "Frostpunk 2"
Michał Wojciechowski, analityk Ipopema Securities, negatywnie ocenił informacje z 11 bit. "Peak (grających - przyp. red.) był na dolnej granicy naszych oczekiwań z piątku (35-40 tys.), niemniej słabe recenzje graczy są największym zaskoczeniem. Zwracamy też uwagę na słabą oglądalność na Twitch i spadające obecnie pozycje w rankingu sprzedaży. Oczekujemy dziś mocnej negatywnej reakcji rynku" - napisał Michał Wojciechowski.
"Obniżyliśmy dziś naszą rekomendację do 'sprzedaj z 'trzymaj' z nową wartością godziwą 430 zł. W tym momencie spodziewamy się, że 'Frostpunk 2' sprzeda mniej kopii w cyklu życia od 1. części i 1,2 mln kopii w 12 miesięcy od premiery (vs. 1,4 mln Frostpunk 1)" - dodał analityk Ipopema Securities.
Oceny graczy są również poniżej oczekiwań analityków Erste Banku.
Powinno to powodować negatywną reakcję rynku, pogorszenie sentymentu wokół 11 bit i spadek zaufania co do sukcesów przyszłych startów nowych gier - napisał Piotr Bogusz w raporcie porannym Erste Banku.
"Start 'Frostpunk 2' nie spełnił oczekiwań naszych i inwestorów, co będzie miało negatywny wpływ na notowania akcji 11 bit" - dodał.
Piotr Bogusz uważa jednak, że pomimo słabszej od oczekiwań premiery "Frostpunk 2", gra powinna generować relatywnie duże przychody. "W naszej opinii gra ma potencjał do generowania sprzedaży w długiej perspektywie podobnie, jak to miało miejsce w przypadku innych gier 11 bit" - napisał analityk Erste Banku.