"Z racji pewnej specyfiki rynku niemieckiego zdecydowaliśmy się 'kupić' bazę userów - dokładnie 400 tys., bo tyle użytkowników liczy Readfy. Aktualnie prowadzimy program pilotażowy mający zachęcić użytkowników korzystających z bezpłatnego modelu freemium (czytanie przerywane wyświetlaniem reklam) na zmianę na płatny model premium w postaci abonamentu w Legimi.de. Udało nam się już skonwertować pierwszych kilkuset użytkowników Readfy na klientów Legimi. Zintensyfikowane działania marketingowe chcemy uruchomić w przeciągu kilku tygodni, zaraz po wystartowaniu Legimi 3.0 w wersji niemieckiej" - powiedział CEO Legimi Mikołaj Małaczyński, cytowany w komunikacie.
Legimi oraz Readfy dostrzegają wspólne synergie z transakcji. Niemiecka spółka dysponuje know-how z zakresu modelu freemium i jego promocji, z kolei Legimi może pochwalić się bogatymi zasobami informatycznymi oraz doświadczeniem marketingowym. Są to dwa uzupełniające się produkty, które ułatwiają przejście z jednego na drugi, podano również.
Legimi prowadzi internetową sprzedaż e-booków oraz czytników.