Bezrobocie w Polsce spada i statystyki pokazują, że dla specjalistów nie brakuje ofert pracy. Ciekawą opcję ma zabawkowy gigant rodem z Danii. Na popularnym portalu społecznościowym firma Lego wystawiła ogłoszenie - poszukuje dyrektora generalnego do pracy w Warszawie.
Będzie musiał wykazać się dużymi umiejętnościami menedżerskimi i dobrze poukładać "klocki", na które składa się kilka rynków sprzedaży. Odpowiadać będzie nie tylko za polski rynek, ale też sprzedaż na Ukrainie i w krajach bałtyckich.
"Te rynki są bardzo różne, zarówno pod względem kultury, jak i dojrzałości rynku zabawek" - przyznaje sama spółka.
Sprzedaż Lego w tych krajach szacowana jest na prawie 200 mln euro. Nowy dyrektor do pomocy będzie miał zespół liczący około 85 osób, który porozkładany jest po biurach w Warszawie, Kijowie i Rydze.
Firma nie kryje, że będzie rozliczać dyrektora m.in. z realizacji celów finansowych, w tym ze sprzedaży, kosztów i zysków.
Idealny kandydat według Lego to m.in. taki, który jest pragmatyczny i gotowy do "zakasania rękawów". Poza oczywistymi umiejętnościami zarządzania powinien mieć co co najmniej 10-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym, najlepiej także w e-commerce.
Lego stawia na technologie
Grupa Lego na początku tego roku przedstawiła ambitne plany rozwoju. W tym roku planuje przyspieszyć inwestycje w digitalizację biznesu na całym świecie. Jej ambicją jest opracowanie światowej klasy rozwiązań cyfrowych dla każdego, kto wchodzi w interakcję z marką. W tym celu firma zamierza powiększyć zespoły zajmujące się digitalizacją i technologią.
Jak zapowiadał szef Lego Niels B Christiansen, Lego ma solidne fundamenty digitalowe, ale musi działać szybciej.
- Miniony rok pokazał, jak ważne jest posiadanie zwinnej, szybko reagującej firmy zbudowanej na silnych cyfrowych fundamentach. Będziemy dalej rozwijać nasze możliwości w tym obszarze, abyśmy byli dobrze przygotowani do zaspokajania zmieniających się potrzeb naszych partnerów detalicznych i konsumentów zarówno teraz, jak i w dłuższej perspektywie - podkreślił.
Firma mocno stawia na e-commerce, ale nie rezygnuje np. ze stacjonarnej sprzedaży. Wyrazem tego jest otwarcie w połowie tego roku pierwszego oficjalnego sklepu Lego w Polsce.