"Dużo się działo w branży w mijającym roku, zarówno pozytywnych rzeczy, jak i turbulencji. Jednak to był udany rok dla Lenovo w każdym segmencie: klientów indywidualnych, MSP, enterprise, jak i dla klientów globalnych. Wchodzimy w nowy rok z rynkowym problemem dostępności kluczowego komponentu, ale nasze zapasy magazynowe i zarządzanie tą sytuacją powinno spokojnie zabezpieczyć naszą pozycję" - powiedział Sowiński podczas spotkania z dziennikarzami.
"Rynek w 2020 roku powinien się ustabilizować i delikatnie rosnąć. Oczekujemy delikatnego jednocyfrowego wzrostu rynku (w retail i enterprise)" - dodał general manager.
Szef Lenovo Data Center Group w Polsce Roman Sioda dodał, że 2019 rok był "wyjątkowy" dla segmentu korporacyjnego firmy.
"Serwery, macierze, usługi dla klientów segmentu SMB i enterprise - to była strategiczna decyzja o zainwestowaniu w te obszary. W efekcie był to rok rozwojowy szczególnie w SMB, odnotowaliśmy rozwój usług wdrożeniowych. Szykujemy inwestycje w zasoby, aby rozwijać coraz bardziej kompleksowe projekty" - wskazał Sioda.
Według jego słów, Lenovo Polska oczekuje także pewnego ożywienia w segmencie publicznym.
Jak wskazali przedstawiciele koncernu, portfolio produktów będzie mocno stawiać na m.in na mobilne rozwiązania dla gamingu (jak wydajny system chłodzenia), a także nowe rozwiązania designu (ultrabook z zakrzywionymi krawędziami Yoga S940). W segmencie biznesowym Lenovo stawia zarówno na kompleksowe rozwiązania sprzętowe dla pracowników firm w ramach serii Thinkbook, ale też wspierania cyfrowej transformacji firm przez rozwiązania serwerowe.
Lenovo to firma z globalnej listy Fortune 500 o obrotach sięgających 43 mld USD. Jej oferta obejmuje komputery osobiste (w tym markę Think i urządzenia Yoga działające w różnych trybach), stacje robocze, serwery, pamięć masową, inteligentne telewizory, a także produkty mobilne, takie jak smartfony (w tym marki Moto), tablety i aplikacje.