"W odpowiedzi na dynamicznie rozwijający się trend convenience wdrażamy rozwiązania technologiczne, które zwiększają efektywność pracy sklepów oraz odpowiadają na potrzeby klientów, którzy chcą robić zakupy wygodnie - blisko domu, w dogodnych godzinach. Dlatego jako sieć rozwijamy przyjazne i bliskie sklepy, a w naszej strategii działania silnie stawiamy na dopasowanie do lokalnych potrzeb i oczekiwań naszych klientów" - powiedział członek zarządu Lewiatan Holding Robert Rękas, cytowany w komunikacie.
Wyróżnikiem samoobsługowego sklepu Lewiatan jest fakt, że urządzenie oferuje szeroki wybór produktów. Jest w stanie pomieścić do 200 produktów z różnych kategorii, w tym nabiału, mięsa, słodyczy, pieczywa czy napojów. Urządzenie posiada regulowany system chłodzenia, dzięki czemu jest przystosowana do przechowywania jaj czy produktów mlecznych. O dostępność towarów w całodobowym sklepie dbają pracownicy sklepu stacjonarnego Lewiatan, przy którym działa urządzenie, podano również
Projekt sklepu samoobsługowego powstał z inicjatywy Alicji i Wiktora Wieleckich z Krakowa, a jego rozwój wspierany jest przez Spółkę Regionalną Lewiatan Małopolska oraz Centralę Lewiatan Holding.
"Uważnie analizujemy zgłaszane przez naszych franczyzobiorców inicjatywy i wspieramy ich w realizacji pomysłów na rozwój biznesu. Wspólnie z Centralą Lewiatan Holding pomagamy wdrożyć innowacyjne rozwiązania, by w praktyce przetestować ich działanie, udoskonalić i uruchomić w większej liczbie placówek. Wierzymy, że samoobsługowy sklep, który od stycznia działa w Krakowie, będzie inspiracją dla innych naszych franczyzobiorców. Zachęci ich do wykorzystania tego rozwiązania w swoim sklepie, ale też do zgłaszania własnych pomysłów. Zainteresowanie sklepem samoobsługowym jest spore i planowane jest wdrożenie go w kolejnych placówkach sieci" - zaznaczył wiceprezes Lewiatan Małopolska Kazimierz Mars.
Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała 25 lat temu jako organizacja zrzeszająca kupców prowadzących działalność handlową, liczy obecnie ok. 3 200 sklepów w całej Polsce. W 2018 r. jej obroty przekroczyły 12,5 mld zł.