Liczba usług telefonii komórkowej w segmencie post-paid wzrosła w tym czasie o 6,1% r/r do 10 749 tys. (w tym telefony komórkowe: 7 985 tys., internet mobilny: 777 tys.), zaś w segmencie pre-paid zmniejszyła się o 1,8% r/r do 4 920 tys.
Liczba stacjonarnych dostępów szerokopasmowych (rynek detaliczny) wzrosła w III kw. br. o 2,8% r/r do 2 662 tys., w tym liczba łączy światłowodowych - o 40% r/r do 662 tys.
Liczba stacjonarnych łączy głosowych (rynek detaliczny) w tym czasie spadła o 7,7% r/r do 2 941 tys.
"Bardzo dobre wyniki komercyjne w usługach światłowodowych i komórkowych:
przyrost o 8% r/r liczby indywidualnych klientów ofert konwergentnych, +31 tys. przyłączeń netto w III kw.
wzrost ARPO z usług konwergentnych o 2% r/r
przyrost o 3% r/r łącznej liczby klientów stacjonarnego internetu, +24 tys. przyłączeń netto w III kw.
wzrost ARPO z usług wyłącznie stacjonarnego internetu o 6,3% r/r
przyrost o 40% r/r liczby klientów usług światłowodowych, +54 tys. przyłączeń netto w III kw. (najlepszy wynik kwartalny w historii)
przyrost o 4% r/r liczby klientów komórkowych abonamentowych usług głosowych, +110 tys. przyłączeń netto w III kw." - czytamy w komunikacie.
Liczba klientów usług TV wyniósł 1 001 tys. na koniec III kw. br. wobec 996 tys. kwartał wcześniej i 521 tys. na koniec 2019 r.
"Nasze wyniki komercyjne w trzecim kwartale były szczególnie dobre zarówno w usługach stacjonarnych i komórkowych usługach abonamentowych. W segmencie internetu stacjonarnego, liczba przyłączeń netto była najwyższa od prawie dwóch lat, do czego przyczynił się świetny wynik w usługach światłowodowych. Liczba aktywacji netto tych usług wyniosła 54 tys., co stanowi najlepszy jak dotąd wynik kwartalny. To konsekwencja z jednej strony dużego popytu wśród klientów, a z drugiej - poprawy naszych umiejętności sprzedażowych i usprawnienia procesu inwestycyjnego. Klienci usług światłowodowych stanowią już jedną czwartą całkowitej bazy klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego" - skomentował prezes Julien Ducarroz, cytowany w komunikacie.
"Jesteśmy przekonani, że w Polsce istnieje jeszcze duży potencjał rynkowy dla sieci światłowodowej i rozważamy jej dalszą rozbudowę w innym modelu poprzez projekt FiberCo. W komórkowych abonamentowych usługach głosowych, liczba przyłączeń netto wyniosła 110 tys. i była najwyższa od wielu kwartałów, na co złożyły się bardzo dobre wyniki zarówno na rynku konsumenckim jak i biznesowym, będące efektem dużego popytu oraz niskiego wskaźnika rezygnacji z usług" - dodał.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.