"Zakup składów elektryczno-spalinowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. Tabor stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy, pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych lub ich ilość jest niewystarczająca. Po zakupie 'hybryd' ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 - relacji Łódź/Zgierz - Tomaszów Maz. - Opoczno oraz nr 53 - relacji Łódź/Zgierz - Tomaszów Maz. - Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi" - czytamy w komunikacie.
Termin składania ofert to 26 stycznia 2021.
Planowane jest dofinansowanie inwestycji w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Tym samym inwestycja będzie finansowana ze środków własnych oraz środków Unii Europejskiej, podano także.
Spółka Łódzka Kolej Aglomeracyjna powstała w 2010 roku. Jej powołanie miało na celu zapewnienie efektywnej organizacji i funkcjonowania pasażerskiego ruchu kolejowego w regionie łódzkim. Jest podmiotem, w którym 100% udziałów posiada samorząd województwa łódzkiego.