Prezes PKN Orlen ogłosił rozpoczęcie procesu co-brandingu, czyli uzupełnienia logotypów stacji star w Niemczech i Benzina w Czechach i na Słowacji o logo Orlen jako właściciela grupy kapitałowej. To dopiero początek, bo w ciągu trzech lat logo Orlenu będzie już jedynym w całej sieci detalicznej koncernu.
- Proces rebrandingu uzupełniającego logotypy star na rynku niemieckim i Benzina w Czechach i na Słowacji o Grupę Orlen rozpocznie się jeszcze w tym roku i potrwa około sześciu miesięcy - powiedział Obajtek w rozmowie z ISBnews.TV w kuluarach Kongresu 590.
Czytaj więcej: Piotr Guział dyrektorem w niemieckiej spółce Orlenu
Jak podkreślił, oznacza to całkowitą zmianę podejścia do rynku detalicznego.
Jeszcze 3-4 lata temu stanowisko Orlenu było takie, że nie spółka nie chciała rozszerzać bardziej detalu, z racji tego, że wchodzą paliwa alternatywne i stacje mogłyby stracić na znaczeniu.
- Myśmy to całkowicie zmienili, bo nasze stacje to nie tylko sprzedaż paliw, ale też bardzo mocno rośnie sprzedaż pozapaliwowa - podkreślił Obajtek.
Prezes PKN Orlen zaznaczył, że w ciągu dwóch ostatnich lat koncern uruchomił około 90 stacji paliw w Polsce, a w 2020 roku planuje oddać do użytku około 50 kolejnych, a jeszcze przygotowanych jest blisko 80 miejsc pod kolejne lokalizacje.
- Za granicą oddaliśmy w tym czasie około 40 stacji paliw i chcemy dalej realizować tę ekspansję. Przecież Orlen jest narodowym czempionem, dlatego po analizach doszliśmy do wniosku, że logo Orlenu powinno być obecne w całej naszej sieci - podsumował szef płockiego koncernu.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Posiada blisko 2800 stacji paliw w pięciu europejskich krajach.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl