"Celem programu stworzonego przez spółkę Lotos Asfalt jest wybudowanie 15 referencyjnych odcinków nawierzchni na drogach samorządowych przy zastosowaniu asfaltów wysokomodyfikowanych HiMA (highly modified asphalt). Zgodnie z założeniem, mają one powstać w miejscach, gdzie użycie asfaltów z 'najwyższej półki' jest szczególnie uzasadnione. Dotyczy to w pierwszej kolejności dróg obciążonych ruchem bardzo ciężkim, spowolnionym i postojowym, rond czy dojazdów do skrzyżowań, fabryk i magazynów oraz obiektów mostowych" - czytamy w komunikacie.
W praktyce program polega na bezpłatnej zamianie do 100 ton przewidzianego w projekcie asfaltu modyfikowanego na asfalt wysokomodyfikowany. Taka jego ilość umożliwia budowę czy remont nawet jednokilometrowego odcinka drogi, wyjaśniono.
Chęć udziału w programie może zgłosić każdy samorząd w ramach realizowanych przez siebie kontraktów drogowych. Na decyzję o zakwalifikowaniu danej inwestycji duży wpływ będzie miała zasadność zastosowania w danym przypadku nawierzchni z asfaltami wysokomodyfikowanymi. Trwa analiza pierwszych wniosków, które napłynęły z województw: pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, mazowieckiego i małopolskiego, wynika także z komunikatu.
Lotos Asfalt to istniejąca pod tą nazwą od 2004 roku spółka w 100% zależna od Grupy Lotos, zajmująca się m.in. produkcją i dystrybucją asfaltów drogowych.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 29,49 mld zł w 2019 r.