- Główny cel Lotos Paliwa, zarządzającej siecią stacji Lotos, to obecnie wprowadzenie spójnego i podwyższonego standardu na stacjach firmy - poinformowała spółka.
W 2018 roku Lotos wprowadził jednolity standard na 14 stacjach: w Olsztynie, Rypinie, Katowicach, Tuszynie (2 stacje), Będzinie, Warszawie, Rawiczu, Żarach, Łęcznej, Chełmie, Sosnowcu i Żorach (2 stacje). W tym roku powstaną nowe, a kolejne z istniejących już 14 stacji sieci Lotos zostanie przebudowanych. Chodzi nie tylko o podobny wygląd, ale również o taką samą ofertę produktów, zarówno paliwowych, jak i sklepowych - podał Lotos.
Zobacz też: Obajtek: Rezygnacja z fuzji z Lotosem zaszkodzi gospodarce
Planowana kwota inwestycji w 2019 r. liczona będzie w setkach milionów złotych. Wskazuje to na mocniejsze zainteresowanie segmentem detalicznym, który w ostatnich latach traktowany był trochę po macoszemu.
W ubiegłym roku Lotos nawet zmniejszył liczbę stacji o pięć i jest ich obecnie 488. PKN Orlen tymczasem rozbudowywał swoją sieć sklepów O!Shop przy stacjach, korzystając z koniunktury, tj. wzrostu liczby klientów, którzy przez zakaz handlu w niedziele nie mają alternatywy. Ma tych sklepów już 354, czyli są na jednej z pięciu stacji koncernu.
Główne siły Lotosu szły w ostatnich latach na dokończenie, kosztującego 2,3 mld zł programu EFRA. Dzięki niemu z jednej baryłki ropy będzie można wytwarzać o jedną dziesiątą więcej produktów. Program jest już na finiszu, więc spółka może teraz uwolnić część środków, by nadrobić zaległości na rynku detalicznym.
Subway na Lotosie
W 2018 roku część stacji przystosowano do wymogów restauracji amerykańskiej sieci z kanapkami Subway. W kilku przypadkach powiększono sklepy. Zmieniły się także same Cafe Punkty, w tej chwili działa ich niemal 400, czyli na czterech z pięciu stacji firmy.
- Marka Lotos jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne - mówi Jacek Puchniarz, szef biura infrastruktury Lotos Paliwa. - Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację - dodaje.
Zmieniane są oświetlenia w sklepach i pod wiatą, wymieniane meble sklepowe, terakota i pylony z cenami. Zwiększa się oferta gastronomiczna.
Zgodnie z planami, do 2024 r. z rynku zniknie marka Optima. Nie oznacza to jednak, że 198 stacji paliw z logo Lotosu przestanie działać. Stacje własne w segmencie ekonomicznym zostaną podniesione do standardu premium. Podobnie będzie ze stacjami franczyzowymi, które zdecydują się na przedłużenie umowy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl