"Całkiem obiecująco, jak na razie, przedstawia się IV kw. Październik był średnio dobry, a listopad jest dobry. Przed nami jeszcze najważniejszy w tym miesiącu okres w sprzedaży czyli tzw. Black Friday i jesteśmy do niego dobrze przygotowani" - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
W przyszłym roku obrachunkowym 2020/21 w Polsce spółka planuje m. in. zwiększenie powierzchni handlowej o 4%.
"W Polsce zakładamy, że 60% będą to powiększenia salonów sprzedaży, a 40% będą to nowe otwarcia" - dodał wiceprezes.
LPP podało dziś, że łącznie powierzchnia w całej grupie w okresie 2020/21 ma wzrosnąć o 16% r/r. do 1 432,4 mln m2.
Spółka przypomniała o planach przesunięcia roku obrotowego, zgodnie z którymi IV kw. roku obrotowego 2019/20 będzie jedynym 4-miesięcznym kwartałem i będzie obejmować okres od początku października 2019 roku do końca stycznia 2020 r.
Przedstawiciele spółki zwrócili uwagę, że dzięki uruchomieniu paneuropejskiego sklepu internetowego oraz otwarciom sklepów stacjonarnych w Finlandii, oferta spółki jest już dostępna na 39 rynkach.
"W Finlandii otworzyliśmy w największym centrum handlowym w tym kraju wszystkich 5 naszych marek. Możemy powiedzieć, że był to pozytywne zaskoczenie, ponieważ otwarcie w przypadku Reserved było na podobnym poziomie jakie zanotowaliśmy w Londynie, a marka Sinsey zanotowała najlepsze otwarcie w historii" - powiedziała PR Manager Monika Wszeborowska podczas konferencji prasowej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,05 mld zł w 2018 r.