"Zarząd LPP SA przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane skonsolidowane dane finansowe grupy kapitałowej LPP za III kw. 2019 roku:
- Przychody ze sprzedaży: 2 310 mln zł (wzrost o 13% r/r),
- Zysk brutto na sprzedaży: 1 155 mln zł (wzrost o 11% r/r),
- Koszty operacyjne: 1 005 mln zł (wzrost o 12% r/r),
- Zysk na działalności operacyjnej (EBIT): 135 mln zł (wzrost o 4% r/r)" - czytamy w komunikacie.
LPP podało także, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w III kw. 2019 r. wzrosły o 4,1%, a powierzchnia handlowa na dzień 30 września 2019 roku wyniosła 1 168 tys. m2 (wzrost o 13% r/r).
Dane narastająco za 3 kwartały 2019 roku:
- Przychody ze sprzedaży: 6 352 mln zł (wzrost o 12% r/r),
- Zysk brutto na sprzedaży: 3 261 mln zł (wzrost o 9% r/r),
- Koszty operacyjne: 2 828 mln zł (wzrost o 8% r/r),
- Zysk na działalności operacyjnej (EBIT): 387 mln zł (wzrost o 20% r/r), podano także.
"Obliczenia powyższych danych zostały dokonane według aktualnej wiedzy zarządu LPP SA na dzień 1 października 2019 roku i mogą ulec zmianie po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych. Jednocześnie zarząd spółki informuje, że szczegółowy raport finansowy zostanie opublikowany w dniu 19 listopada 2019 r." - czytamy dalej.
Dodatkowo zarząd LPP zawiadamia, że IV kw. 2019 roku będzie wydłużony o 1 miesiąc w związku ze zmianą przez spółkę roku obrotowego. Spowoduje to publikację wstępnych wyników rocznych na początku lutego 2020 r., podsumowano.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.